پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 874331
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
تصاویری از خسارت اغتشاشگران به حوزه علمیه کازرون

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار به برخی از عبرت های غائله و فتنه آبان ماه سال جاری اشاره کرد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: فتنه آبان ۹۸، اگر چه خیلی سریع جمع شد، اما تلخی و سختی‌ها و لطمات مادی و روحی زیادی برجای گذاشت که راه ترمیم آن توجه به عبرتها و درسهای آن است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در ادامه سخنان خود به این عبرت ها اشاره کرد و گفت: دشمن مانند مگسی است که بر زخم‌ها می‌نشیند؛ سیاستگذاران و مدیران ارشد و میانی کشور نباید بگذارند، زخم‌های اقدامات نابهنگام و سیاستگذاری های نسنجیده، موجب شود تا مگس های فرصت طلب فتنه، به طمع بیفتند.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اگر زخمی در پیکره تنومند و رشید نظام اسلامی، با کم تدبیری به وجود آمد، باید به سرعت برای التیام آن اقدام کرد و از گسترش و عمق یابی آن جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در وقایع اخیر انتظار این بود؛ دولت و دست اندرکاران اولا: نقص اقدام خود را بپذیرند و ثانیا: در پی عذرخواهی برآید و ثالثا: برای رفع کاهش‌های موجود در این طرح کوشش مضاعفی را مبذول دارد.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه افزود: دولتمردان در پی تقویت اقدامات و موثر و همزمان برای برنامه مدون برای بکارگیری راه های دیگری چون جلوگیری از فرار مالیاتی، معوقات بانکی و مالیات برخانه‌های خالی و. . برآیند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار کرد: مسئولان مختلف کشور به جای فرافکنی و دوگانه سازی‌های فرصت سوز، زمان باقیمانده از خدمت را مغتنم بشمارند و شرایط را برای یک انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری فراهم کنند.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به لزوم خدمت به قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه، اظهار داشت: خدمت به مردم عزیز، به ویژه حاشیه نشین‌های عزیز و مناطق محروم کشور را نه با حرکتهای کند و پیچیده و اداری که با روحیه و مدیریت جهادی با استفاده از نیروی عظیم بسیج قهرمان، حرکتی دو چندان ببخشند.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان داشت: بخشی از لایه‌های مختلف مردمی، ناراضی شده و نیاز به اقناع درست و صحیح و تببین منطقی و عالمانه اقدامات اخیر دارند. در واقع طرحی که اصل آن درست و ضروری است باید ابعاد آن با هنرمندی تمام و روشنگری رسانه ای و حضور مدیران مختلف در بین مردم و استماع گلایه‌ها و اعتراضات آنها؛  روشن و واضح شود.

امام جمعه شهر توپ آغاج در ادامه سخنان خود به یکی دیگر از عبرت های حوادث اخیر در کشور اشاره  و بیان کرد: گروهی زیادی از افراد فریب خورده، از نوجوانان و جوانانی هستند که جزو مخاطبان اصلی نظام فرهنگی و اجتماعی کشور از قبیل آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، نخبگان و ... هستند، باید در اطراف این حوادث به تامل بنشینیم و کاستی‌های خودمان را جستجو کرده و بی محابا سهم تقصیر مان را در سنگر مسجد، امامت جمعه، دانشگاه، آموزش و پرورش و رسانه‌ها تعیین کرده و به اصلاح آن بپردازیم، تا در آینده کمتر شاهد این گونه حوادث تاسف بار باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: تردیدی نیست نهادهای ذیربط امنیتی در حادثه اخیر، تا حد زیادی غافلگیر شدند. باید از این حوادث عبرت گرفت و مراقبت کرد تا از بروز حفره‌ها و روزنه‌های نفوذ دشمن در سطوح کارشناسی و تصمیم سازی گرفته شود.

حجت الاسلام حکیمی فر خاطرنشان ساخت: فضای مجازی، فضایی است که دشمن بر آن مسلط است و ادراک و باور و انگیزه مردم ایران و جوان ایرانی را هدف جنگ نرم خود قرار داده است. راه مقابله درست و پایدار با این حمله، اگر چه در کوتاه مدت، مقابله و محدودسازی آن است. اما اقدام راهبردی، تقویت شبکه ملی اطلاعات است که در واقع مرز ما را با دشمن در این دنیای جدید مشخص می‌کند و جامعه ما را تا حد زیادی مصون می‌دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان گفت: به فرموده رهبر بصیرمان «نباید در هیچ لحظه ای، حتی در اوج پیروزی، از مکر و کید دشمن غافل شویم. نباید او را هر چقدر ضعیف هم که باشد دست کم بگیریم. نباید لحظه ای از او چشم برداریم.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha