جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرقد شهید محراب

حوزه/ گروه نمایندگی شورای امنیت در عراق تاکید کرد هیچ کس در مرقد آیت الله حکیم بازداشت نیست و عشایر عراق نیز هرگونه اهانت به مرقد شهید محراب و بزرگان دینی را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه در روزهای آغازین هفته جاری عراق و شهر نجف شاهد حمله جمعی از اغتشاشگران به مرقد شهید محراب آیت الله سید محمدباقر حکیم و به آتش کشیدن بخش هایی از بنای این مرقد بود که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و بهانه اغتشاشگران نیز این بود که نیروهای امنیتی جمعی از مردم را بازداشت کرده و به داخل مرقد شهید محراب منتقل کرده و در حال شکنجه آنها هستند.

در همین راستا روز گذشته فاضل الغراوی از اعضای نمایندگی شورای امنیت سازمان ملل ضمن بازدید از مرقد آیت الله حکیم گفت: بر اساس گزارش هایی که درباره وجود برخی افراد بازداشت شده در مرقد به دست ما رسیده بود گروهی را به این مکان اعزام کردیم و به بازرسی کامل مرقد و تمام رواق ها پرداختند و پس از حدود دو ساعت جستجو هیچ اثری از وجود افراد بازداشت شده در مرقد یافت نشد.

وی افزود: اطلاعات و ادعاهایی که در این رابطه منتشر شده دقیق نیست و ما تاکید می کنیم که هیچ کس در این مکان بازداشت نیست و اگر کسانی هستند که باز هم بر وجود بستکان خود در این مکان اصرار دارند باید مدارک و شواهد خود را به نمایندگی شورای امنیت ارائه دهند.

الغراری ادامه داد: نمایندگی شورای امنیت در این بازدید به بررسی خسارت های وارد شده به مرقد شهید محراب پرداخت و مشاهده شد که این خسارت ها غالبا با استفاده از کوکتل مولوتف وارد شده که تعداد زیاد این بمب های دستی باعث آتش سوزی در مرقد شده است.

عشایر عراق حمله به مرقد شهید محراب را محکوم کردند

در همین راستا عشائر البومحمد در عماره روز گذشته اعمال خرابکارانه در مرقد شهید محراب در نجف اشرف را محکوم کردند.

علاوه بر این عشائر البوبخیت منطقه نبی الله العزیز رد میسان نیز ضمن تاکید مجدد بر لزوم مسالمت آمیز بودن تظاهرات ها و اجازه ندادن به افراد نفوذی برای منحرف ساختن تظاهرات ها و پرهیز از ضرر زدن به اموال عمومی و خصوصی و لزوم احترام به اماکن مقدس به ویژه نجف اشرف تاکید کردند: شهید محراب خود را فدای عراق کرد و دغدغه او این بود که عراق را یکپارچه و قدرتمند ببیند.

روز گذشته همچنین شیخ رحیم العطاوة شیخ قبایل بنی حجیم در نجف اشرف جنایت به آتش کشیدن مرقد شهید محراب و هرگونه اهانت به بزرگان دین در استان را محکوم کرد و گفت: تمام شیوخ عشایر نجف اشرف با حمله و اهانت به مرقد شهید محراب و اهانت به بزرگان دینی مخالفند.

وی در ادامه از مردم خواست به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه دهند و به افراد نفوذی اجازه ندهند تظاهرات مردمی را منحرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha