جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونق تولید

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: هیچ ایرانی دوست ندارد کالای خارجی استفاده کند، ولی علت اینکه برخی به سمت کالاهای خارجی کشش پیدا می کنند این است که تولیدات داخلی از کیفیتی پایین برخوردارند، لذا تولیدکنندگان داخلی برای مشتریان و بازار فروش ارزش قائل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی شهر سنندج اظهار داشت: در حال حاضر اقتصاد کشور با توجه به تحریم های کشورهای مستکبر روزهای سختی را می گذارد، لذا همه برای رفع این مشکلات باید در کنار هم باشیم.

امام جمعه سنندج گفت: فعالان عرصه اقتصادی و بازاریان می توانند با عملکرد جهادی خود و حرکت در مسیر دستورات دین مبین اسلام، اقتصاد را مدیریت کنند و منویات رهبر معظم انقلاب در این باره را به نحو احسن اجرایی کنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز از مشکلات کشور به ویژه استان کردستان است، بیان داشت: متاسفانه واردات بی رویه و از سوی دیگر قاچاق کالا باعث شده است که تولیدکنندگان داخلی با زیان های میلیاردی روبرو شوند و همین امر بخش بزرگی از تولید کشور را به تعطیلی کشانده است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه ماست، بین کرد: هیچ ایرانی دوست ندارد کالای خارجی استفاده کند، ولی علت اینکه برخی به سمت کالاهای خارجی کشش پیدا می کنند این است که تولیدات داخلی از کیفیتی پایین برخوردارند، لذا تولیدکنندگان داخلی برای مشتریان و بازار فروش ارزش قائل باشند.

امام جمعه سنندج ادامه داد: اگر بتوانیم در بحث کیفیت تولیدات ارتقا داشته باشیم، بی شک هم شاهد رونق تولید و اقتصاد خواهیم بود و هم اینکه این میزان بیکار در کشور نخواهیم داشت.

ماموستا خدایی عنوان کرد: در سالهای اخیر مسئله اقتصاد به یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است و ایشان در سخنرانی خویش همواره بر تقویت اقتصاد و تولید سفارش می کنند، لذا همه باید برای عملی کردن منویات معظم له وارد میدان شویم.

امام جمعه سنندج در پایان  گفت: یکی دیگر از مشکلات اقتصادی و معیشتی فرهنگ نادرست مصرف است؛ متاسفانه میزان اسراف در کشور بسیار بالاست و قدر داشته هایمان را به خوبی نمی دانم، لذا در این باره نهادهای متولی وظیفه فرهنگ سازی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha