جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شانزدهمین شورای نهادهای حوزوی کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان خواستار راه اندازی کانون های هلال احمر در مدارس علمیه استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، شانزدهمین جلسه هماهنگی نهادهای حوزوی استان، امروز در ساختمان جمعیت هلال احمر کردستان برگزار گردید.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان، حجت الاسلام علی حسینی فر، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان، رئیس و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان حضور داشتند.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به جایگاه جمعیت هلال احمر در کشور، اظهار داشت: خدمات امدادی، آموزشی و... که از سوی جمعیت هلال احمر صورت می گیرد برای جامعه بسیار با اهمیت و تاثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در تمامی حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضور امدادگران هلال احمر چشمگیر است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت تعامل بیشتر جمعیت هلال احمر با دیگر نهادها، اظهار داشت: در سطح کردستان مدارس علمیه بسیاری داریم که برای آشنایی بیشتر طلاب این مدارس با امور امدادی و نیز استفاده از پتانسیل این جمعیت امیدواریم که کانون هلال احمر در مدارس علمیه شهرستانهای این استان دایر شود.

در ادامه این جلسه، علی اصغر دریایی؛ دبیر جلسه نیز با تقدیر از خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر کشور به ویژه استان کردستان، بیان داشت: در سالهای اخیر همه به عینه شاهد تلاش های جهادی در جمعیت هلال احمر بوده ایم.

دبیر این جلسه گفت: امروز پتانسیل های جمعیت هلال احمر بسیار بالاست، لذا باید در بحث آموزش و کمک های اولیه این اداره باید تلاش های بیشتری برای آشناسازی جامعه و ادارات با مباحث امدادی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha