جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی به فعالیت های مرکز مشاوره حوزه علمیه استان اشاره کرد و تقویت آن را ضرورتی مهم برای مدارس علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با مدیر و اساتید مدرسه علمیه مهدیه نکا با مهم ارزیابی کردن جایگاه تهذیب در حوزه های علمیه، رشد اخلاقی و معنوی را یکی از مهم ترین اولویت های مدارس علمیه دانست.

وی با بیان این که یکی از اهداف بلند حوزه های علمیه در طول تاریخ، تربیت و پرورش طلابی مهذب بوده است، افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی همه ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تحقق چنین هدفی فراهم شده است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که بی توجهی به مباحث اخلاقی در حوزه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: مباحث تربیتی، اخلاقی و معنوی همواره باید جز اولویت برنامه های مدارس قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود با برکت علما و اساتید مجرب در منطقه، باید از این ظرفیت بالا در برگزاری دروس اخلاق استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیاست فعلی معاونت تهذیب، بهره گیری از ظرفیت اساتید بومی در برگزاری دروس اخلاق است، خاطرنشان کرد: اساتید مجرب و با سابقه ای در شهرستان ها وجود دارد که مدارس علمیه باید از این ظرفیت های اخلاقی در جهت برگزاری دروس اخلاق بهره گیرند.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه مدارس علمیه به برنامه های قرآنی تأکید کرد و گفت: مسئولان مدارس علمیه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا طلاب جوان با مفاهیم قرآنی بیشتر مأنوس شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انس طلاب با مفاهیم قرآنی را موجب رشد علمی و اخلاقی آنها دانست و تصریح کرد: باید علاوه بر قرائت قرآن، توجه به مفاهیم این کتاب آسمانی نیز بیش از پیش مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به فعالیت های مرکز مشاوره حوزه علمیه استان اشاره کرد و تقویت آن را ضرورتی مهم برای مدارس علمیه  دانست.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 30 مشاور متخصص در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: در تلاش هستیم با برگزاری دوره های تکمیلی، تعداد این مشاوران را افزایش دهیم.
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهنام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    0 0
    تازمانی که بودجه و امکانات معاونت آموزش حوزه چندین برابر معاونت تهذیب باشه تقویت مشاوره و قرآن و اخلاق غیر ممکنه
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    0 0
    اولویت اول حوزه درس خوانده است بقیه مواردی که در خبر آمده شعار است
  • منتقد IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    حوزه دو بال برای پرواز دارد یک بال آموزش و یک بال تهذیب ، اما بال آموزش همانند بال هواپیمایی بوئینگ است و بال تهذیب همانند بال هواپیمایی ملخی . اصلا قابل مقایسه نیستند
  • رضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    معاونت تهذیب کمترین نیرو را دربین معاونت ها و مراکز حوزه دارد به نظر من سه معاونت اصلی حوزه باید آموزش و تهذیب و پژوهش باشد و بقیه معاونت ها و مراکز را باید حذف کنند چون مشابه آنها وجود دارد و موازی کاری است
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    بزرگان حوزه مازندران باید در امر تربیت و تهذیب طلاب در مدارس اقدام کنند کار تهذیب اداری و سازمانی نیست باید سیره علمای گذشته استان همچون حضرت آیت الله علامه ایازی و ایت الله فاضل و ... ادامه یابد و علمای صاحب نفس وارد این عرصه شوند .
  • سعیده IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه جهت تذکر و یادآوری خوبه ولی مهمتر از آن اخلاق عملی روحانیون و اساتید و بزرگان است طلبه و مردم عادی وقتی روحانی را ببینن که با دیدنش یادش پیامبر بیافتند خودش بزرگترین درس اخلاق است