جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمیدرضا مهدوی ارفع

حوزه/ سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: زیست ولایی باید در دوران غیبت شکل گیرد تا مدعیان اطاعت از امام زمان(عج) بتوانند با تمرین اطاعت از ولی‌فقیه خود را برای اطاعت از امام معصوم(ع) آماده کنند.

به گزارش خ خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام مهدوی ارفع شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره)  حرم حضرت معصومه(س) طی سخنانی اظهار کرد: دشمنان و مشرکان می‌دانستند، خداوند برای استمرار مکتب حقانیت اسلام و حقیقت عالم هستی، جریان استمرار ولایت اهل‌بیت(ع) بعد از نبی گرامی اسلام(ص) را انتخاب نموده است و واقعه غدیر و آیه ابلاغ ولایت حضرت علی علیه‌السلام توسط رسول خدا(ص) نشان‌دهنده اهمیت موضوع استمرار ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: فهم واقعی قرآن و انتقال آن به بشریت فقط توسط افرادی صورت می‌گیرد که راسخون فی العلم باشند یعنی ائمه اطهار(ع) تنها راه فهم قرآن هستند و بدون داشتن ولایت آن‌ها نمی‌توان قرآن واقعی را درک کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دشمن به این نتیجه رسید که اگر بخواهد به مکتب حقانیت تشیع ضربه کاری وارد کند باید مانع ظهور، بروز و تحقق مکتب اهل‌بیت(ع) شود و جلوی استمرار آن را در جامعه گیرد.

وی یادآور شد: دو جایگاه انحصاری اهل‌بیت(ع) یعنی جایگاه اجتماعی که همان امامت، ولایت و رهبری است و جایگاه قلبی اهل‌بیت(ع) که باید پیروان مودت به اهل‌بیت(ع) داشته باشند همواره مورد تخریب توسط دشمنان بوده و آن‌ها سعی کردند هر دو جایگاه را بعد از رحلت رسول خدا(ص) به حاشیه برده و با غصب رهبری و ولایت و همچنین تبدیل مودت به بغض و نفرت به اهل‌بیت(ع) ضربات متعددی وارد سازند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: دشمنان، منافقان، مشرکان، ظالمان و حاکمان فاسق با قرآن منهای اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ چه جنایت‌ها که مرتکب نشدند که واقعه عاشورا از مصادیق همین قرآن منهای اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: اما با تمام دشمنی اهل کفر، اهل‌بیت(ع) شیعیان را رها نکرده‌اند و ائمه اطهار(ع) بهترین اقدامات را در موقعیت زمانی و مکانی خود برای اتصال و ارتباط شیعیان با همدیگر و با امام انجام داده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از واقعه عاشورا محاصره را بر امامان معصوم و شیعیان تنگ‌تر کرده اما طراحی‌های پیچیده دشمنان نتوانست مقابل اقدامات امامان معصوم(ع) دوام بیاورد و همواره شکست خوردند.

وی تأکید کرد: طراحی دشمن به‌جایی رسید که امام حسن عسکری علیه‌السلام را در پادگان محاصره کرده تا به‌هیچ‌وجه شیعیان نتوانند با ایشان ارتباط بگیرند اما سازمان وکالت توسط امام حسن عسکری علیه‌السلام طراحی شد و دوران تمرین اتصال شیعیان به امام معصوم توسط وکلا صورت پذیرفت و بازهم دشمن شکست خورد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در ادامه گفت: بعد از تمرین به‌واسطه سازمان وکلا، نوبت به دوران غیبت صغرا رسید در این زمان نیز سازمان نیابتی خاص شکل گرفت و باز هم شیعیان از طریق نواب اربعه توانستند با امام زمان علیه‌السلام ارتباط حاصل کنند.

وی افزود: در عصر غیبت کبرا نیز فقهای امت نواب عام هستند چراکه امکان ندارد حجت خدا شیعیان را به حال خود رها کند که اکنون ولایت مطلقه فقیه در حقیقت همان نیابت عام را بر عهده دارد و تمرین اطاعت از نائب امام زمان(عج) در حقیقت زمینه‌ای برای اطاعت از امام زمان(عج) در عصر ظهور است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: زیست ولایی باید در دوران غیبت شکل گیرد تا مدعیان اطاعت از امام زمان(عج) بتوانند با تمرین اطاعت از ولی‌فقیه خود را برای اطاعت از امام معصوم(ع) آماده کنند.

وی با بیان اینکه در موضوع اتفاقات اخیر و حمایت رهبری از تصمیم سران قوا، عده‌ای از مدعیان و سینه‌چاکان متزلزل شدند، افزود: رهبری در چهار دقیقه صحبت در درس خارج خود فتنه بزرگی را خنثی کردند اما عده‌ای ‌که به ظاهر ادعای ولایت‌مداری داشتند دچار بی‌بصیرتی شدند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان گفت: مطالعه نهج‌البلاغه و بررسی شیوه برخورد حضرت علیه‌السلام و مصلحت‌اندیشی‌های حضرت در اتفاقات پیچیده می‌تواند الگویی درست برای گذر از فتنه‌های آخرالزمان باشد.

15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha