پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ازدواج آسان

حوزه/ ازدواجی که به صورت ساده انجام بگیرید و پایه های آن ایمان و محبت باشد، پایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام یدالله معصوم خانی، ظهر امروز در کارگاه یک روزه آموزشی «همسرگزینی آسان» که در شهر دیواندره برگزار شد، اظهار داشت: امروز توجه به ازدواج آسان واجب و ضروری است.

وی ادامه داد: ازدواجی که به صورت ساده انجام بگیرید و پایه های آن ایمان و محبت باشد، پایدار خواهد بود، البته برخی از رسوم دست و پاگیر و نیز مشکلات اقتصادی جوانان را نسبت به انجام این تکلیف الهی منصرف کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۱۰ حضرت سیدالشهدا(ع) استان البرز اظهار کرد: امروز متاسفانه برخی از توقعات به حدی بالا رفته است که تاثیر مستقیم بر ازدواج و در مقابل افزایش طلاق داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نداشتن کار مناسب و درآمد ثابت، عدم توانایی مالی برای برگزاری مراسم آبرومند عروسی و تامین خواسته‌های طرف مقابل، عدم تمکن مالی برای تامین جهیزیه از عوامل بی میلی بیشتر جوانان به ازدواج می باشد.

حجت الاسلام معصوم خانی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که هم ازدواج را کاهش داده و هم سن ازدواج را بالا برده است، بحث آزادی های اخلاقی و شکسته شدن برخی از محرمات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز اظهار کرد: دین اسلام به شدت با تجمل گرایی در هر چیزی به ویژه ازدواج مخالف است با این وجود برخی از خانواده ها با شروط بسیار زیاد این گونه فکر می کنند که به دختر خود شخصیت می دهند که این باوری کامل اشتباه می باشد.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان گفت: مسئله ازدواج مورد تاکید خداوند، قرآن و رسول اکرم می باشد، لذا باید در این امر خدا را مدنظر داشته باشیم و از سخت گیری های بی مورد در این سنت الهی به شدت پرهیز کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha