پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به مسئولیت های حوزه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: آنچه که به صورت خاص مربوط به روحانیت است در دو عرصه تعریف می شود، یکی عرصه تبیین و دیگری عرصه تحقیق و پژوهش.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، در حاشیه نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون نقش آفرینی روحانیت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و راهکارهای پیشگیری از شعارزدگی، اظهار کرد: در واقع فهم بیانیه گام دوم انقلاب امر بسیار مهمی برای اهل فضل و تحقیق و همچنین جامعه است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها افزود: آنچه که به صورت خاص مربوط به روحانیت است در دو عرصه تعریف می شود، یکی عرصه تبیین و دیگری عرصه تحقیق و پژوهش است که موجب می گردد آثار بسیار مهمی در کنار بیانیه تولید شود تا برای حال حاضر و آینده نقشه راه باشد و بتواند مسیر را مشخص کند.

وی، عرصه تبلیغی و تبیینی بیانیه گام دوم را به ویژه برای نسل جوان تحصیل کرده حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: به نظر می رسد حوزه های علمیه در ابتدا باید برنامه ریزی انجام دهند تا بیانیه برای حوزویان به خوبی تبیین و روشن شود و پس از آن با بیان شیوا و بر محور تبلیغ به تبیین بیانیه برای جامعه بپردازند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: در عرصه پژوهشی، علمی و تحقیقی نیز باید کارعمیق و گسترده ای صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر الگو بودن روحانیت و حوزه های علمیه در حوزه اخلاق و معنویت، تصریح کرد: کاری که علما در این عرصه می توانند انجام دهند در عرصه عملی الگوی اخلاق، معنویت و فرهنگ اسلامی در عمل و گفتار باشند و این بسیار حائز اهمیت است، به گونه ای که خدای متعال هنگامی که می خواهد امت را تربیت کند می فرماید: "ما پیامبر را برای شما اسوه حسنه قرار دادیم".

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها خاطر نشان کرد: این نکته نشان می دهد رفتار عملی بسیار مؤثر است و بزرگان نیز این معنا را به بیان های مختلف اذعان کرده اند که دینداری مردم ناشی از ارتباط آنها با علما است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به آسیب هایی که در مسیر الگوبرداری جامعه از روحانیت وجود دارد گفت: دلیل این مسئله در یک بخشی به این علت بوده است که ارتباطات مقداری کمتر شده است، اما روحانیت این ظرفیت را دارد که در عرصه معنویت، اخلاق، فرهنگ و در عرصه تبلیغ و تبیین تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha