پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی علاوه بر مدرک سطح 4 حوزه، دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1374 و دکترای کلام از دانشگاه قم در سال 1378 است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، فرزند سید شمس الله از سادات شاهرخی خرم آباد، سال 1345 در یک خانواده روحانی و مذهبی، در شهر خرم آباد دیده به جهان گشود.

او تحت نظر والد مکرم خود تعالیم اسلامی را فرا گرفت و از سرچشمه جوشان بصیرت دینی و انقلابی علم و فضیلت آموخت.

با شروع نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به خیل عظیم اردتمندان آن حضرت پیوست و در جریان این نهضت به تبلیغ و روشنگری پرداخت .

«شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان می‌شود

شوق سربازی حضرت ولی عصر(عج) او را در سال 1359 به حوزه علمیه قم سوق داد و پس از گذراندن سطح عالی، در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگ حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، وحید خراسانی و مرحوم حاج شیخ جواد تبریزی حاضر شد.

وی همچنین دروس فلسفه و کلام اسلامی را از محضر بزرگان علم و اندیشه از جمله حضرات آیات جوادی آملی، حسن زاده آملی، مصباح یزدی و انصاری شیرازی آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی علاوه بر مدرک سطح 4 حوزه، دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1374 و  دکترای کلام از دانشگاه قم در سال 1378 است.

او هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم است و تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله نیز به رشته تحریر درآورده است.

وی قریب به ۲۰ ماه در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مناطق جنوب و شمالغرب در لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، لشکر ولیعصر(عج) خوزستان، لشکر ۲۵ کربلا مازندران، لشکر ۲۱ حمزه ارتش جمهوری اسلامی ایران و در تیپ حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام حضور تبلیغی و رزمی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، روز گذشته 13 آذرماه، با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد منصوب شد.

جزئیات تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در لرستان اعلام شد

پیش از این، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در لرستان و امامت جمعه خرم آباد را بر عهده داشت که از این مسئولیت کناره گیری کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha