پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر افزون بر 800 روحانی مبلغ و مبلغه به‌صورت دائم یا پاره‌وقت در مناطق مختلف این استان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در جهان امروز که بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت هستند، تبلیغ دین و ارزش‌های نشئت گرفته از آن برای مقابله با این بحران‌ها ضرورت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین اسلام از جایگاه بس والایی برخوردار است، به‌گونه‌ای که اساسی‌ترین وظیفه انبیا در قرآن تبلیغ دانسته شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: در پرتو تبلیغ دین، فطرت سعادت خواه بشر بیدار می‌شود و معارف و ارزش‌های دینی در سرتاسر عالم گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: اگر تبلیغات و زحمات نبی مکرم اسلام (ص) نبود، هرگز دین اسلام از مرزهای شهر یثرب و نهایتاً از مرزهای عربستان خارج نمی‌شد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به میزان ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌توان به نقش تبلیغ دین اسلام در اصلاح منکرات و تعمیق باورهای دینی پی برد و در این میان نقش علما و روحانیون می‌تواند بسیار چشمگیر و مهم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مبلغ و مبلغه در استان خراسان شمالی در حال گسترش فرهنگ ناب دین اسلام هستند که از این تعداد ۹۴ روحانی به‌صورت دائم در روستاهای کم برخوردار و پرآسیب مستقر شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۵۸ روحانی به‌طور پاره‌وقت در مساجد حاشیه شهرها و تعداد ۱۴ مبلغ در مناطق آسیب‌پذیر شهرها مشغول فعالیت دینی و مذهبی هستند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در خراسان شمال بیش از ۹۰ روحانی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و تعداد ۳۸۰ روحانی هم به‌عنوان ائمه جماعات مساجد و حسینیه‌ها مشغول خدمت‌رسانی در حوزه تبلیغ دین مبین اسلام هستند.

وی اظهار کرد: به‌جز روحانیون برادر، مبلغات و خواهران حوزوی به تعداد ۱۶۰ نفر در مناطق مختلف به‌ویژه مدارس در حال تبلیغ هستند که با احتساب این تعداد، بیش از ۸۰۰ مبلغ و مبلغه در این استان مشغول تبلیغ اسلام هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: مبلغین این استان در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی حضور فعالی داشته و نسبت به بیان احکام، پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، اقامه نماز و تعظیم شعائر دینی و اسلامی و اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های قرآنی همت مضاعف دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha