جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای عراق

حوزه/ جمعی از خطبای عراق با صدور بیانیه ای از ملت عراق و خواسته های مشروع تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز حمایت کرده و خواستار انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه جمعی درپی جنبش اعتراضی مردم عراق علیه اوضاع نابسامان معیشتی و اعتراض به ناکارآمدی دولت، جمعی از خطبای عراق با صدور بیانیه ای از ملت عراق و خواسته های مشروع تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به شرایط متشنج کشور و ناتوانی طبقه سیاسی در اداره امور و با توجه به نگرانی خطبای منبر حسینی درباره حال و آینده عراق و مردم آن و پیروی از مرجعیت در دفاع از عراق که همواره نقشه راه خروج از بحران ها بوده است، خادمان امام حسین علیه السلام تاکید می کنند که تنها راه نجات کشور و حفظ سلامت آن و حفظ جان مردم پس از استعفای دولت، این است که فورا و بدون فوت وقت خواسته های مشروع مردم محقق شود که این خواسته ها عبارتند از:

1. تسریع در تکمیل قانون انتخابات عادلانه ای که به تمام مردم فرصت مشارکت فعال در تصمیم گیری های کشور بدهد تا افرادی را انتخاب کنند که موجب خیر و صلاح کشور باشند.

2. درباره سن قانونی شرکت در انتخابات باید کمیته ای مستقل تشکیل شود که جدا از منافع احزاب باشند و دستگاه قضا نیز در آن حرف آخر را بزند.

3. در ادامه استعفای دولت و به خاطر انتشار روح حیات در نظام سیاسی کشور همانند مردم عراق خواستار انتخابات زودهنگام هستیم که در آن طبقه سیاسی جدیدی نامزد شوندت که بتوانند به خواسته های ملت عزیز عراق پاسخ دهند.

در پایان این بیانیه آمده است: خادمان امام حسین(ع) در کنار مردم و به پیروی زا مرجعیت از جوانان تظاهرات کننده می خواهند در تظاهرات خود مسالمت را حفظ کنند که این تنها راه رسیدن به خواسته های مشروع آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha