جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرائتی

حوزه/ استاد قرائتی با تأکید بر این که وقت خود را صرف مسائل غیرضروری مانند فیلم و اینترنت نکنید، گفت: در زمان اندکی که در قم حضور دارید، از تمام فرصت‌ها استفاده و وقت خود را فقط برای مطالعه، تحصیل و کسب معارف دینی و الهی مصروف کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) ضمن ارائه تفسیری از سوره عصر، با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم به تمام قطعات زمانی قسم خورده است، اظهار داشت: خداوند متعال سه مرتبه به سحرگاهان قسم خورده که این امر نشان‌دهنده ارزشمندی زمان است.

وی با بیان این که طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی در مدت حضور خود در ایران اسلامی و شهر مقدس قم اهتمام روزافزونی به بهره‌گیری حداکثری از زمان داشته باشند، ابراز کرد: در این زمان اندک، افزون بر یادگیری علوم مفید و کاربردی، باید از علومی پرهیز نمایید که برای انسان زیان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: نیاز است طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی که زمان کمتری برای تحصیل علوم دینی در قم دارند، توجه ویژه‌ای به نوع آموزه‌ها و علومی داشته باشند که فرامی‌گیرند.

سخنران این مراسم با تأکید بر این که طلاب علوم دینی باید از این فرصت و موهبت الهی، که در اختیارشان نهاده شده است، حداکثر استفاده را داشته باشد، تصریح کرد: همواره از این ورود مبارک، که مورد توجه و موهبت خداوند متعال هستید، استفاده نمایید و خوب درس بخوانید.

وی در ادامه ضمن اشاره به تفاسیری از آیات سوره عصر، با بیان این که کلمه خسران در آیات ابتدای سوره عصر به هدررفت سرمایه آدمی اشاره دارد و خسران، موضوعی فراتر از ضرر است. اظهار داشت: انسان برای دوری از خسران باید ایمان خود را روز به روز تقویت نماید و خود را به درجات بالایی از ایمان برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که علامت معرفه «ال» در کلمه «الصالحات»، دربردارنده لزوم توجه و اهتمام انسان به همه نیکی‌ها و اعمال صالح است، بیان نمود: برای فهم درجه ایمان، باید به نوع و نحوه گناهان توجه داشته باشیم، زیرا گناهی که انسان بدان تن می‌دهد، نشان‌دهنده مرتبه و درجه ایمان آدمی است.

سخنران این مراسم با تأکید بر این که وقت خود را صرف مسائل غیرضروری مانند فیلم و اینترنت نکنید، گفت: در زمان اندکی که در قم حضور دارید، از تمام فرصت‌ها استفاده و وقت خود را فقط برای مطالعه، تحصیل و کسب معارف دینی و الهی مصروف کنید.

وی با بیان این که در تبیین دین در مجامع عمومی باید مختصر، مفید و قرآنی سخن بگوییم و از متن آیات الهی استفاده نماییم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم سرشار از برکات الهی است؛ آیات الهی دربردارنده بزرگ‌ترین دستورات تهذیبی است که تکیه بر آن ماندگاری همیشگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، در ادامه، ضمن ارائه تفسیری از آیه «وبالوالدین احسانا»، خاطرنشان کرد: احسان به والدین باید با دست خودمان باشد و به احسان به معنای محبت و مهرورزی توجه روزافزون است؛ از این رو، مسلمان باید هر چه والدین طلب می‌کنند، تهیه نماید و در این میان، هیچ محدودیت زمانی و فرقی بین والدین مؤمن و کافر و حتی زنده و مرده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تأکید آیات الهی بر احسان به والدین، اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد و جایگاه پدر و مادر، مهم‌ترین جایگاه پس از جایگاه خداوند متعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha