پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

دبیر کمیسیون گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت «مفاد دینی و عزت ملی و مرزبندی با دشمن» نهمین اجلاسسیه جامعه مدرسین، گفت: مصوبات ۲۳ گانه اجرایی ماحصل نشست دو روزه کمیسیون است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی، عصر امروز در اختتامییه نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد، در اصفهان اظهار کرد:  پس از بحث و تبادل نظر در روزهای گذشته که با حضور اعضای کمیسیون گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت «مفاد دینی و عزت ملی و مرزبندی با دشمن» تشکیل شد، مصوبات ۲۳ گانه ماحصل این کمیسیون شد.

وی با بیان اینکه نخستین مصوبه کمیسیون  تشکیل کارگروه تخصصی  برای تبیین  مبانی قرآنی و روایی بیانیه و ایجاد  و تولید محتوا برای اقشار مختلف جامعه است، گفت: تشکیل جلساتی با طلاب جوان پیرامون  بیانیه مثل جلسه با علما و تربیت  و تجهیز طلاب و فضلا حوزوی در زمینه بیانیه  و اعزام آنان به دبیرستان ها و دانشگاه ها از دیگر مصوبات است.

جلالی تصریح کرد: قراردادن واجد درسی پیرامون محورهای بیانیه در متون درسی حوزه، پیگیری طرح تحوا حوزه در راستای بیانیه، ترویج و برگزاری درس خارج  فقه حکومتی- فقه سیاسی نظام انقلابی  از دیگر مصوبات کمیسیون گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت «مفاد دینی و عزت ملی و مرزبندی با دشمن» است.

وی با تاکید براینکه تاکید بر ارتباط بیشتر علمای قم با مردم،  تاکید برانتخاب و به کارگیری مدیران حوزوی انقلابی و ائمه جمعه انقلابی از جمله مصوبات کمیسیون است، خاطرنشان کرد: لزوم توجه ویژه به آموزش و پرورش و آموزش عالی  و حضور پررنگ روحانیت در این مراکز، لزوم اعزام اساتید اخلاق و معارف از حوزه علمیه قم به شهرستان ها از جمله ۱۰ مصوبه نخست این کمیسون است.

دبیر کمیسیون گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت «مفاد دینی و عزت ملی و مرزبندی با دشمن»  ادامه داد: تاکید بر راه اندازی کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی، توجه ویژه روحانیت  به مسئولیت های خودسازی، ساده زیستی  و روحیه مردمی  و انقلابی و هدایت  نسل جوان دوازدهمین مصوبه است، لزوم دقت بیشتر شورای نگهبان نسبت به شرایط کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری و تاکید بر طرح هجرت  و یا رجعت با ساماندهی بیشتر و سطح علمی بالاتر دیگر مصوبه این کمیسیون است.

 جلالی عنوان کرد: آموزش مبانی عزت ملی و تاکید برآن در روابط بین الملل، لزوم جمع آوری همه فعالیت های انجام شده مراکز حوزوی و ارائه به نحو متمرکز جهت هم افزایی و پرهیز از فعالیت جزیره ای دیگر مصوبات این کمیسیون است که قابل طرح است.

وی ابراز داشت: لزوم بررسی علل کاهش و افت پذیرش حوزه های علمیه و بررسی راهکارهای رفع آن، اصلاح فضای مجازی و واگذاری مسئولیت آن به نماینده مقام معظم رهبری، لزوم انتقاد سازنده از کارگزاران نظام در بیان روحانیت دیگر مصوبات است.

 جلالی با اشاره به اینکه مصوبه بیستم این کمیسیون تاکید بر جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  و لزوم حضور بیشتر در مراکز برنامه ریزی و تصمیم گیری دینی است، گفت: لزوم کادرسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی درهمه عرصه ها به خصوص آموزش و پرورش آموزش عالی صدا و سیما و حوزه  های هنری دیگر مصوبات است.

وی افزود: لزوم پرهیزاز ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و در مقابل لزوم پیروی از مقام معظم  رهبری درامید بخشی به جامعه و جوانان نسبت به  نظام و آینده مصوبه بیستم و دوم این کمیسیون است.

دبیر کمیسیون گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت «مفاد دینی و عزت ملی و مرزبندی با دشمن»، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به وضع معیشت طلاب و روحانیون و سایز اقشار آسیب پذیر جامعه برای انجام وظایف دینی و انقلابی به عنوان آخرین مصوبه این کمیسیون است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha