جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی فضل الله روحانی شیعه لبنان

حوزه/ سید علی فضل الله ضمن اشاره به اینکه دین به خدمت به تمامی انسان ها اهتمام می ورزد، تصریح کرد: رهبران دینی باید ریشه تنش و درگیری مذهبی یا طایفه ای را بخشکانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان و امام جمعه بیروت در دیدار با اسقف مطران عوده در نشست مشورتی گفتگوی ادیان گفت:  در این شرایط بسیار حساس که کشور در سطوح مختلف در مقابل گزینه های سخت قرار دارد، ضروری است که رهبران با هم دیدار کرده و در خصوص چگونگی خروج از این تنگنا گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه رهبران دینی باید نقش ویژه ای در تثبیت پایه های وحدت ملی داشته باشند، گفت: براساس ارزش های دینی، طایفه گرایی و استفاده از دین در جهت محاسبات و منافع گروهی موجب مخدوش شدن چهره دین می شود.

دین به خدمت به تمامی انسان ها اهتمام می ورزد

 فضل الله ضمن اشاره به اینکه دین به خدمت به تمامی انسان ها اهتمام می ورزد، تصریح کرد: رهبران دینی باید ریشه تنش و درگیری مذهبی یا طایفه ای را بخشکانند.

این روحانی لبنان در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ما همگی قبول داریم که لبنان نیازمند توافق میان احزاب سیاسی و طایفه ها دارد، امّا امروز لبنان بیشتر به تعمیق این توافق نیاز دارد تا بتواند مطالبات این ملت را تحقق بخشد.

وی ادامه داد: ما یقین داریم که اسلام و مسیحیت از ارزش هایی مثل خیر، محبت و رحمت برخوردار است و می تواند با این ارزش ها از وحدت حمایت کرده و با توهین به هر حزب یا طایفه ای مخالفت نماید.

تسریع در تشکیل دولت نجات ملی

امام جمعه بیروت از رهبران سیاسی لبنان خواست برای تشکیل دولت نجات ملی تلاش کنند و دولتی تشکیل دهد که بتواند به مطالبات مردم پاسخ گوید و وحدت و استقرار ملی را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha