جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم چهلمین روز ارتحال علامه سید جعفر مرتضی عاملی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایشان از کارهای جزیره ای امتناع می کرد، یادآور شد: این عالم جلیل القدر در زمان حیات خود از مصادیق مهم مرزبانی دین و معارف اهلبیت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، سوره های قرآن را حاوی پیام برای انسان دانست و عنوان کرد: به نظر می رسد که سوره مبارکه عصر نشان دهنده فرجام حرکت های اجتماعی، فردی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی انسان است.

وی حرکات انسان را خدامحور، انسان محور و دیگر محور دانست و افزود: کارهای انسان از این سه حالت خارج نیستند، از این رو خداوند متعال در سوره عصر به انسان ها می فهماند که اگر حرکت هایش خدا محور باشد عامل نجات و اگر غیر خدا محور باشد چیزی جز خسران و ضرر در پی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر انسان کارهای خود را بر مبنای رضایت الهی انجام ندهد، سرمایه های زندگی خود را از دست می دهد، از طرف دیگر اگر انسان سرمایه های زندگانی خود را در راه خداوند هزینه کند به فلاح و رستگاری می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد عمل صالح را عملی دانست که دارای خاستگاه الهی باشد و افزود: عمل صالح به لحاظ ظرف حقوق بهترین، کارآمدترین و فوری ترین عمل است؛ امام حسین(ع) مصداق عمل صالح هستند، زیرا همه رفتارشان برای رضای خداوند و اصلاح امت اسلامی بود.

وی علامه سید جعفر مرتضی عاملی را صاحب تالیفات ارزشمند دانست و بیان کرد: ایشان نسبت به انقلاب اسلامی و حرکت های انقلابی بسیار عشق می ورزیدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تالیفات ایشان راهگشای مسائل علمی و فقهی بود، اضافه کرد: آن عالم فقید در دوران دفاع مقدس مبانی «مقابله به مثل» را تألیف کردند و به ما آموختند که بر اساس مبانی فقهی باید به تجاوزگران پاسخ مماثل بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد تاکید کرد: تالیف سیره امام حسن(ع) و سیره امام حسین(ع) در چندین مجلد در زمانی انجام شد که ایشان در دوران نقاهت به سر می بردند، برای این تالیفات از منابع متعدد بهره گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایشان از کارهای جزیره ای امتناع می کرد، یادآور شد: این عالم جلیل القدر در زمان حیات خود از مصادیق مهم مرزبانی دین و معارف اهلبیت بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha