جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سال ها تلاش بی حاصل مسلمانان میلتون برای مسجدسازی

حوزه/ جامعه اسلامی شهر میلتون در کانادا، که سال ها برای راه اندازی یک مسجد دائمی در تلاش بودند، از عدم همکاری ادارات فروش و اجاره املاک به شورای شهری شکایت بردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، جامعه مسلمانان میلتون در کانادا که از سال ها پیش در تلاش هستند یک مسجد دائمی راه اندازی کنند، شکایت خود را پیش شورای شهری بردند.

یک گروه مسلمانان محلی در میلتون که از سال 2004 به دنبال ایجاد مکانی برای عبادت بوده و ناموفق بوده اند، برای شکایت به شورای شهر مراجعه کردند.

فهیم امید ، نماینده انجمن مسلمانان میلتون ، در جلسه اخیر شورا گفت:  ما شاید بزرگترین گروه مذهبی در میلتون هستیم که مجبوریم برای اقامه نماز در یک مکان اجاره ای جمع شویم.

امید افزود: ما از صمیم قلب آرزو داریم مکانی را از خودمان داشته باشیم و مطمئنیم مسلمانان دیگری هم هستند که با ما هم عقیده هستند و هدف یکسانی دارند.

این گروه برای نمازهای هفتگی خود، از یک سالن ورزشی در مرکز ورزشی میلتون استفاده می کند. این مسئله خود مشکلاتی مانند احتمالی ترافیک و پارکینگ را برای اعضای جامعه به وجود آورده است.

پیشوای این گروه اسلامی ضمن بیان تلاش های اخیر گروه  برای پیدا کردن مکانی برای عبادت، در شکایت نامه خود گفت: ما به پیش از 15 مکان پیشنهاد لیزینگ داده ایم و از سال 2016 نیز قصد خرید 6 ملک را داشته ایم که بی فایده بوده است.

 وی چالش های پیش روی مسلمانان را فقدان پهنه بندی مذهبی و فضای کافی پارکینگ دانسته و افزود: شرکت ها و مراکز املاک دوست ندارند به گروه های مذهبی جا اجاره دهند و این درحالی است که ما مجوز فعالیت از سوی شورای شهری داریم.

وی گفت:  قوانینی وجود دارد که اجازه می دهد زمین برای پارک ها ، مدارس و سایر خدمات جامعه در هر محله فراهم شود، اما هیچ آئین نامه ای برای توزیع مناطق مذهبی در هر زیرمجموعه ، به ویژه برای اجتماعاتی مانند ما، وجود ندارد.

وی افزود که آن ها به عنوان یک سازمان خیریه ثبت شده  و سهم بسزایی در ساخت میلتون امروز داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha