جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمادی

حوزه/ حجت الاسلام عمادی گفت: دانشجوی حقیقی دانشجویی است که در مقابل مملکت و نظام سیاسی آن و در برابر مردم بی تفاوت نیست، بلکه دغدغه مند و فعال است.

حجت الاسلام جعفر عمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان  با اشاره به شاخصه ها و بایدها و نبایدهای دانشجوی تراز انقلاب به بهانه روز ۱۶آذر اظهار کرد: اگر تاریخچه روز دانشجو و علت نامگذاری این روز را بررسی کنیم خواهیم فهمید که یک دانشجو چه شاخصه هایی دارد و در دانشگاه چه عملکرد و رویکردی باید داشته باشد.

وی افزود: در موقعیتی که همه کشور در خواب به سر می برد و  چهار سال قبل از روز دانشجو واقعه ۲۸ مرداد رخ داده بود و خفقان همه جا را فراگرفته بود و کسی هم جرأت سر برآوردن نداشت و رژیم نیز در این خفقان پیمان های ننگینی را با آمریکا می بست، واقعه ۱۶ آذر رخ داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که تنها نهاد و قشری که در مقابل این استبداد، استکبار و استعمار ایستاد دانشگاه و دانشجو بود، گفت: معاون رئیس جمهور آمریکا برای بستن قرارداد به کشور ما آمد و شاه با این کار می خواست خوش خدمتی به آمریکا کرده باشد، لذا این دانشگاه بود که در برابر استبداد و استکبار ایستاد و قد علم کرد و دانشجویان ما از دادن جان نهراسیدند و حتی سه شهید نیز در این واقعه دادند.

وی اضافه کرد: چند سال بعد از آن واقعه، آرام آرام ملت و کشور بیدار شوند و حضرت امام(ره) توانست از آن بیداری و آگاهی ملت استفاده کند و در مقابل قانون کاپیتولاسیون بایستد و پایه های نهضت را استوار کند و قیام را شروع نماید.

حجت الاسلام عمادی با تاکید بر اهمیت هویت دانشجو و تاثیر واقعه ۱۶ آذر در این هویت سازی تصریح کرد: دانشجوی حقیقی دانشجویی است که در مقابل مملکت و نظام سیاسی آن و در مقابل مردم خود بی تفاوت نیست، دغدغه مند و فعال است و در این مسیر حاضر است هر کاری حتی حرکت های سخت و ناگوار را انجام دهد، چرا که ایده آل نگر است و نمی خواهد زیربار ظلم و زور برود.

وی خاطر نشان کرد: این هویت روز دانشجو است و نشان می دهد در همه  زمان ها، ایستادگی در برابر ظلم در روح و فطرت دانشجوی زنده و بیدار وجود دارد و امروز نیز در مقابل استکبار و مستکبرین عالم ایستادن و جلوگیری از استضعاف محرومین عالم و حتی در برابر ناگواری هایی که در کشور اتفاق می افتد نیز این روحیه وجود دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به این که کشور هنوز در مسیر رسیدن به عدالت قرار دارد، استفاده از هویت دانشجویی را لازمه تحقق و پیاده سازی عدالت در کشور عنوان کرد و ادامه داد: ما قائل نیستیم به این که در کشور عدالت کامل برقرار است، بلکه کشور در مسیر دستیابی به عدالت قرار دارد و حتی حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب نیز این مسئله را تایید کرده اند و این دانشجوی بیدار است که هم در مقابل استکبار و استبداد بیرونی و هم در مقابل ظلم هایی که در کشور اتفاق می افتد قد علم می کند و بی تفاوت نمی باشد.

وی افزود: البته این ایستادگی در هر زمان و در هر مکان تبلور و ویژگی دارد، یک جا در مقابل رژیمی ایستادگی می کند که کلیت رژیم طاغوتی است، اما وقتی که نظام یک نظام الهی است در مقابل کلیت نظام نمی ایستد بلکه در مقابل آن ظلم می ایستد و به نظام کمک می کند تا عدالت را در کشور برقرار نماید.

حجت الاسلام عمادی به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در تحقق بیداری و هویت دانشجو اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین انگیزه های ظلم ستیزی، انگیزه های دینی است و ادیان الهی به ما اجازه نمی دهند که در مقابل ظلم تمکین کنیم و در مقابل طاغوت ایستادن و ایستادگی در برابر کسانی که غیر از مسیر خدا حرکت می کنند ویژگی و شعار اصلی دین است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از آن اموری که در مسیر رسیدن به عبادت خدا و توحید می باشد ولایت است و عدل و عدالت اجتماعی هم در پرتو توحید و در پرتو همین ولایت ساری و جاری می شود و دانشجوی باید این پیام اصلی دین را درک کند.  

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: افرادی که مبلغ دین هستند و وظیفه آنها شناساندن دین و دمیدن روح تدین به جامعه است وظیفه دارند این انگیزه ها را برای جوانان و برای دانشگاه ها باز کنند و آنها را با این انگیزه ها آشنا کند تا دانشجو بتواند در مسیر ظلم ستیزی استقامت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha