چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افتتاح منزل ساخته شده از سوی گروه جهادی طلاب

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب جهادی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین منزل یک مددجوی کمیته امداد در بخش بام و صفی‌آباد را بازسازی کرده و تحویل دادند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، از اتمام ساخت واحد مسکونی در بام و صفی‌آباد از سوی طلاب و روحانیان جهادگر اسفراینی خبر داد و افزود: یک واحد مسکونی با تلاش گروه‌های جهادی و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اسفراین در بام و صفی‌آباد ساخته و به مددجوی کمیته امداد تحویل داده شد.

وی گفت: این واحد مسکونی امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان اسفراین، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و برخی از اعضای گروه جهادی طلاب در اختیار این خانواده قرار گرفت.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی ۲۵ روزه گروه جهادی طلاب در آغاز فصل سرما، احداث یک باب منزل مسکونی برای خانواده‌ای که نیازمند تأمین مسکن بودند در دستور کارگروه جهادی ‌ام ابیها (س) قرار گرفت و تمامی امورات، از قبیل دیوارچینی، سیم‌کشی برق، کاشی‌کاری و ... به همت طلاب جهادی انجام شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه اضافه کرد: بسیج استان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی قریب به هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در دست ساخت دارد که در این زمینه طلاب و روحانیان جهادگر کمک کار این نیروها هستند تا بتوانند وظیفه و رسالت خود در این راستا را به‌درستی ایفا کنند.

وی افزود: حضور طلاب در اردوهای جهادی علاوه بر دلگرمی روستاییان موجب تقویت روحیه طلبگی و افزایش معنویت در وجود آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول مجمع گروه‌های جهادی خراسان شمالی هم هست، افزود: شرکت در گروه‌های جهادی قطعاً باقیات الصالحات بوده و ما این را به نیت باقیات الصالحات نگاه می‌کنیم؛ ازاین‌رو باید گفت حضور در گروه‌های جهادی توفیق ذی‌قیمتی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۱ گروه جهادی در استان داریم، اظهار کرد: طلاب و روحانیان، دانشجویان و سایر اقشار جهادگر و انقلابی فعال در این گروه‌ها در طول سال اقدام به ارائه خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، درمانی و ... در مناطق محروم و کمتر برخوردار خراسان شمالی می‌کنند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۸ گروه جهادی طلاب و روحانیان در سطح استان فعال هستند که هر کدام از این گروه‌های جهادی متعلق به یکی از مدارس علمیه خواهر و برادر استان بوده و البته در برخی از مدارس علمیه استان دو گروه جهادی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در قالب اردوی جهادی با حضور در روستاها و مناطق محروم استان اقدام به اجرای فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: در سال ۹۷ درمجموع بیش از ۴۰۰ روحانی و طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha