چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم سوگواری

حوزه/ همزمان با سالروز وفات کریمه اهل بیت(علیهم السلام) بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران استان یزد، با برپایی مجالس سوگواری به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، بانوان طلبه در مدارس علمیه خواهران شهرستان های اردکان، اشکذر، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، تفت، مهریز، میبد و یزد با برپایی مجالس سوگواری در صبح و عصر امروز، در غم رحلت دردانه موسی بن جعفر(ع) و خواهر امام رضا(ع) به سوگ نشستند.

در این مراسم که با قرائت قرآن و زیارتنامه حضرت معصومه(س)همراه بود، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای این بانوی بزرگوار به مداحی پرداختند و شرکت کندگان اشک ماتم ریختند.

در مراسم مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق که با سخنرانی همراه بود،؛ زهرا گنجی از بانوان مبلغه به بیان گوشه هایی از زندگی پربار این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت:  مأمون عباسی، امام رضا (علیه السلام )را از مدینه به مرو آورد و حضرت معصومه( سلام الله علیها) در سال 201 هجری قمری به خاطر شوق و اشتیاقی که به برادرشان داشتند به سمت مرو حرکت کردند و  زمانی که به ساوه رسیدند دچار بیماری شدند و درخواست کردند که ایشان را به قم منتقل کنند تا در آنجا اقامت داشته باشند.

وی افزود: شهر قم دارای خصوصیات ویژه ای است و از این میان وجود مضجع نورانی حضرت معصومه (سلام الله علیها)بارزترین این ویژگی هاست.

گنجی اظهار کرد: حرم مقدس فاطمه (معصومه سلام الله علیها) شعبه ای از بیت النور نبی اکرم(ص) است و هیچ اختلافی در سند زیارتشان نیست و سه امام معصوم تأکید ویژه ای برای زیارت این بانوی مکرمه داشته اند.

وی تأکید کرد: قم حرم چهارده معصوم(علیهم السلام) است، زیرا نور معصومین در وجود مقدس حضرت معصومه(س) تجلی دارد.

در مراسم مدرسه علمیه حضرت معصومیه(س) وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) که تنها مدرسه خواهران استان یزد به نام کریمه اهل بیت(ع) نامگذاری شده است،بانوان طلبه با حضور در کنار مضجع این امامزاده به سوگ نشستند و سپس در مراسم غبارروبی این امامزاده واجب التعظیم شرکت کردند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha