چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام احمد مبلغی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: زنان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله کریمه اهل بیت (ع)هر کدام مانند خود مردان اهل بیت (ع) مبدء و منشاء حرکت های بزرگ اجتماعی بودند

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در مراسمی به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) در سخنانی خاطرنشان کرد: به برکت حضور و حرکت اجتماعی و فعالانه حضرت فاطمه معصومه (س)، شهر مقدس قم امروز به پایگاه تولید و بازتولید علوم اهل بیت، محاسن و مکارم اهل بیت و حرم اهل بیت (ع) تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه زنان اهل بیت (ع) مانند مردان آنها اجتماعی بودند، گفت: زنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به تناسب زمان خود در صحنه های اجتماعی حضور داشتند به گونه ای که حضرت زینب کبری (س) بعد از حادثه عاشورا با خطبه های رسا و غرای خود، خطبه های حضرت علی (ع) را در اذهان تداعی می کرد و در سخنرانی های خود مسائل را به نحوی موثر دسته بندی و تحلیل می نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به این که حرکت اجتماعی حضرت معصومه (س)  قم را به حرم اهل بیت (ع)  تبدیل کرد، گفت: اگر حضرت فاطمه معصومه (س) یک سلوک انزواگرایانه می داشت، قم، قم نمی شد.

وی اظهار داشت: به برکت کریمه اهل بیت (ع)، در روایات برای قم یک حساب ویژه ای باز شده و این شهر به عنوان پایگاه و حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) لقب گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ضرورت شان شناسی اهل بیت (ع) و اقتضاء شناسی شؤون اهل بیت (ع)، گفت: باید میان سه سنخ پیام شیعی، اسلامی و انسانی اهل بیت (ع) برای جهان تفکیک قائل شویم و یک بعد گرایی را در این زمینه کنار بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: شهر مقدس قم باید پایگاه تولید آموزه های قرآنی و انسانی اهل بیت (ع) برای جهانیان و وحدت امت برای جهان اسلام باشد و حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی در این زمینه مسئولیت دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha