شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم «بازدید از مساجد» در ایالت کارناتاکای هند برگزار می شود

حوزه/ به گفته مسئولان هندی، این ماه مساجد ایالت کارناتاکا در هندوستان، همزمان با جشن های میلاد پیامبر اسلام (ص)،  رویدادهایی با نام «روز بازدید از مسجد» برگزار کرده و از تمامی مردم، مسلمان و غیرمسلمان برای حضور دعوت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، سازمان جماعت اسلامی هند، در کارناتاکای هندوستان سلسله مراسم هایی در سرتاسر ایالت با عنوان «روز بازدید از مساجد» را همزمان با «جشن های میلاد حضرت محمد (ص) پیامبری برای همه» برگزار می کند.

در این رویدادها که قرار است در مناطق مختلف ایالت کارناتاکا برگزار شوند، از تمامی پیشوایان و رهبران دینی و مردم ادیان و مکاتب مختلف دعوت به عمل آمده است. برگزارکنندگان همچنین مردم هندوستان را به بازدید از مساجد، دیدار و همراهی با نماز مغرب و عشاء دعوت کردند. باز شدن درهای مساجد به روی بانوان  مسلمان از  دیگر برنامه های این ماه است.

محمد سعد بلقامی فرماندار ایالتی در این باره به خبرنگاران گفت: سازمان مذکور ابتکاری را به طور سرتاسری برگزار کرده است. واحدهای محلی زمان برنامه را تعیین کرده و پس از مشاوره با کمیته های مدیریت مساجد محلی برنامه ها برگزار می شوند.

وی افزود: در کارناتاکا، قصد داریم در 150 مسجد مختلف که جماعت  اسلامی هند در آن ها فعالیت دارد، روز «بازدید از مسجد» را برگزار کنیم. برنامه ها در مناطق میسورو ، مانگالورو ، بیدار ، باسوا کالیان و چند نقطه دیگر از هم اکنون آغاز شده اند.

بلقامی افزود: این ابتکار با هدف مبارزه با سوءبرداشت‌های ضددینی برگزار می شود. و واحدهای محلی از خواهران و برادران و همسایگان ما دعوت می کنند تا شاهد نماز خواندن در این روز خاص باشند. خوردنی هایی فراهم می کنیم و جدا از این روز مردم همچنین می توانند پس از گرفتن اجازه از مدیریت، در روزهای دیگر نیز از مساجد بازدید کنند. 10 هزار داوطلب ما به 12 هزار مسجد در ایالت سرخواهند زد. هدف تضمین دسترسی به مساجد برای همه صرف نظر از دین و جنسیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha