پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه سلماس

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی گفت: دشمن از همه فرصت‌ها برای ایجاد شبهه در جامعه استفاده کرده و اعتقادات جوانان را مورد حمله قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس که در حسینیه این مدرسه برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع)، گفت: امام زین‌العادبیدن (ع) برای مؤمن پنج علامت ذکر کردند که «الْوَرَعُ فِی الْخَلْوَةِ»، یکی از آن‌ها است و مؤمن در خلوت خود هم، از گناه دوری می‌کند.

وی ادامه داد: صدقه دادن در هنگام تنگدستی، تحمل و صبر هنگام مصیبت، حلم و بردباری هنگام خشم و غضب، و راستگویی زمانی که بیم ضرر دارد، از دیگر صفات مؤمن است که امام سجاد (ع) بیان کرده‌اند.

امام جمعه سلماس تصریح کرد: فرصت‌های عمر در حال گذر است و اگر از این فرصت‌ها درست استفاده نکنیم و توشه خود را برای آخرت جمع نکنیم بعدا پشیمان خواهیم شد و باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

وی افزود: در زمانه‌ای دشمن از همه فرصت‌ها برای ایجاد شبهه در جامعه استفاده کرده و اعتقادات جوانان را مورد حمله قرار می‌دهد، لذا باید با انگیزه و قوی درس بخوانیم تا بتوانیم با جواب دادن به شبهات دشمن، از اسلام دفاع کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: نیاز امروز جامعه به طلبه با سواد و با تقوا است و لازم است با مطالعه کتب اعتقادی و اخلاقی و بهره‌مندی از اساتید خوب، خود را برای ورود به جامعه آماده کنید.

وی در پایان بیان داشت: باید احترام اساتید حوزه را حفظ کرد و این امر موجب رشد طلبه خواهد شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha