جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه مدرسه علمیه حضرت زینب(س)

با هدف تشویق بانوان طلبه به تولیدات خانگی و صنایع دستی، نمایشگاهی به منظور آشنایی با محصولات خانگی، تولید ملی و عرضه و فروش محصولات در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) یزد برپا شد.

اقدس السادات دهقان منشادی، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد گفت: اولین نمایشگاه تولیدات خانگی و محصولات زراعی طلاب این مدرسه علمیه در سال جاری برپا شده است.

وی، استقبال طلاب برای حضور در این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: با برپایی چنین نمایشگاهی، طلاب با دیگر محصولات خانگی که توانایی انجام آن را دارند آشنا می شوند و با فروش محصولات خود و توانمندی در تولید برخی محصولات خانگی به اقتصاد خانواده کمک می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) یزد از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه را ایفای سهم طلاب در تحقق شعار سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب «رونق تولید»، استعداد یابی طلاب در زمینه صنایع دستی و هدایت آنان به سمت کارآفرینی و بهره مندی طلاب از تولیدات ارزان تر و مورد نیاز خانواده عنوان کرد.

دهقان منشادی برخی از تولیدات خانگی در زمینه صنایع غذایی ارائه شده در این نمایشگاه را شامل شیرینی های خانگی، نان محلی، رب گوجه فرنگی، رب انار خانگی، انواع ترشیجات، مرباهای خانگی، انواع ساندویچ های خانگی و محصولات ارگانیگ شامل انواع روغن های سالم طبیعی، وسایل آرایشی طبیعی و نیز برخی محصولات زراعی تولید شده توسط خانواده طلاب را هم شامل  انار، انواع داروهای گیاهی مانند گل گاوزبان، آویشن، مرزنجوش و ...برشمرد.

وی، برخی صنایع دستی تولید شده  را هم شامل انواع عروسک، تزیینات روسری و شال کار دست طلاب، روسری و شال تولید ملی اختصاصی هنر نساجی مردم یزد و بافتنی و ... نام برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) یزد ازتهیه بسته های حمایتی به نیازمندان برای سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی وحفظ انقلاب اسلامی از توطئه دشمنان، به همت طلاب این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده است و هر کلاس همیانی از اقلام اساسی خوراکی نیاز یک خانواده نیازمند را که توسط خود طلاب در سطح محلات شهر شناسایی شده اند؛ آماده می کنند و همراه با تمثال رهبر معظم انقلاب به آن خانواده هدیه می دهند.

برپایه این گزارش، مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) از سال ۱۳۹۵ در مقطع ورودی سیکل تا کارشناسی(سطح دو حوزه) تأسیس شد و هم اکنون دارای ۲۴۷ طلبه در حال تحصیل است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha