پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل آیت الله فقیهی از پژوهشگران برتر

حوزه/هیچ درسی بدون پژوهش و تحقیق ارزشی ندارد. اگر طلبه ای در مورد درسی، پژوهش و تحقیق ارائه نکند، معلوم نیست، عالم شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله محسن فقیهی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه که در مدرسه مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی برگزار شد و به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش آن قدر مهم است که خدای متعال در قرآن  هدف از خلقت انسان را فهم و علم عنوان کرد. انسان وقتی عالم شد، ممکن است عامل باشد. بنابراین فهم مقدمه عمل به دین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: به همین منظور طلب علم امر لازم برای عمل به دین است. معتقدیم هیچ درسی بدون پژوهش و تحقیق ارزشی ندارد. اگر طلبه ای در مورد درسی، پژوهش و تحقیق و ارائه نظر  نکند، معلوم نیست، عالم شده باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: به دلیل اهمیت پژوهش، مسئولین حوزه، شورای مدیریت و مدیر حوزه های علمیه، همه تلاش شان را بکار گرفته اند تا دروس حوزه را به سمت پژوهش محور سوق دهند.

آیت الله فقیهی با تأکید بر این که باید برای رشد علمی حوزه، حوزه بیش از گذشته به سمت پژوهش محوری سوق داده شود، گفت: براساس روایات بالاترین عبادت، طلب فقه است. تحقیق و پژوهش باعث می شود که انسان به درجه اجتهاد برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت:  پژوهش برکاتی دارد و از جمله این برکات این است انسان را به حق و حقیقت می رساند.

در پایان از پژوهشگران برتر حجج الاسلام علی اصغر سیفی با موضوع وجه دلالت اخبار من بلغ براستحباب؛ همت علی حسینی با موضوع بررسی حکم شرعی نگاه به تصویر؛ علی رضا جرگانی با موضوع احکام فقهی ارتباط کلام زن و مرد در محیط کار و تحصیل؛ سعید قلور با موضوع ادله جواز جهاد ابتدایی در عصر غیبت و مسلم بهرام آبادی با موضوع حبط عمل تجلیل شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha