پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ قاووق گفت: حزب الله بزرگ تر از آن است که منزوی و کنار گذاشته یا محاصره شود و ما همچنان در موضع قدرت در برابر دشمن خارجی هستیم و برای حمایت از کشور در برابر فتنه نیز کاملا آماده‌ایم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان امروز دوشنبه در جریان نشستی در مجتمع امام حسین(ع) در شهر صور تاکید کرد: اولین اقدام لازم برای نجات کشور این است که دولتی قابل اطمینان تشکیل شود که بتواند کشور را از بحران های اقتصادی و مالی و اجتماعی برهاند و اعتماد مردم و پارلمان را به خود جلب کند و کاری به خواسته های مسئولان آمریکا نداشته باشد.

وی افزود: کشور ما دیگر تاب بحران و تعطیلی ندارد و باید هرچه زودتر نخست وزیر مورد قبول کمیته های پارلمان انتخاب شود، زیرا نمی توان نخست وزیری داشت که بزرگ ترین فراکسیون سنی یا مسیحی با او مخالف باشند و این امری غیر قابل قبول است و موجب بروز مشکلاتی می شود.

شیخ قاووق تاکید کرد: رئیس جمهور لبنان(میشل عماد عون) در به تاخیر انداختن مشورت با پارلمان هرگز با قانون اساسی مخالفت نکرده است، بلکه در بالاترین سطح تعامل و فلعالیت برای حفظ وحدت ملی و نجات کشور تلاش می کند تا به توافقی مورد قبول همه دست پیدا کند، اما در عین حال برخی او را به ظلم و فساد متهم می کنند اما از این نکته غفلت دارند که او اکنون به صورت موقت ریاست کابینه را بر عهده دارد و فاقد اختیارات دولت است.

عضو ارشد حزب الله گفت: طولانی شدن بحران به سود کشور و هیچ کدام از طرف ها نیست و ما اصرار داریم که هرچه زودتر دولت تشکیل شود. ما نمی خواهیم مشکلی را حل کنیم و مشکل بزرگ ترین ایجاد کنیم اما اختلافات و دودستگی های سیاسی بسیار عمیق است و موانع داخلی تشکیل دولت نیز کمتر از موانع خارجی نیست.

شیخ قاووق گفت: ما به عنوان مقاومت، از آمادگی برای رویارویی با تهدید اسرائیل غافل نیستیم و می دانیم که رژیم صهیونیستی بنا دارد از بحران داخلی لبنان برای تغییر نقش مقاومت در معادلات منطقه استفاده کند و در کمین ما نشسته است، اما بیداری و آمادگی و قدرت مقاومت مانع سوء استفاده اسرائیل از بحران لبنان شده است و مقاومت با وجود تمام اتفاقاتی که در این 50 روز در لبنان رخ داده حتی یک لحظه از آمادگی برای رویارویی با اسرائیل غافل نبوده است.

وی در پایان سخنان خود خطاب به کسانی که به کناره گیری داخلی حزب الله امید بسته اند گفت: شما باید بدانید که حزب الله بزرگ تر از آن است که منزوی و کنار گذاشته یا محاصره شود و ما همچنان در موضع قدرت در برابر دشمن خارجی هستیم و برای حمایت از کشور در برابر فتنه نیز کاملا آماده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha