جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دلداده

حوزه/ کتاب «دلداده» با خاطراتی از زندگی شهید علیرضا ماهینی، مالک اشتر جنگ‌های نامنظم شهید دکتر چمران، به قلم زهرا سبزه علی(شاه بابایی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه زهرا سبزه علی(شاه بابایی ) با توجه به انگیزه خود از نوشتن کتاب «دلداده»، اظهار داشت: از پائیز سال ۸۵ در مترو تهران یک عکس زیر دست و پا نظرم را جلب کرد و من که مشغول زندگی و مشکلات روزمره بودم و جزء نام مقدس شهید چیزی نمی‌دانستم سالی یا ماهی برای زیارت اموات به مزار شهدا برای گرفتن حاجات دنیوی و معنوی می‌رفتیم.

شاه بابایی ادامه داد: عکس  و همراهی با شهید ماهینی از آن موقع تا تابستان سال 91 تحول در درون من ایجاد کرد و عزمم را جزم کردم تا خاطرات این شهید را ضبط کنم.

شاه بابایی در مقدمه کتاب نوشته است: هیچ گاه تصور نمی‌کردم پیدا کردن یک عکس در یک روز پاییزی سال 1385 آن هم در مترو تهران اینگونه مسیر زندگی و شیوه نگرشم را تغییر دهد. عکسی که زیرپای مسافران افتاده بود و بی‌اختیار به سمتش رفتم و آن را برداشتم. زیر عکس نوشته شده بود شهید علیرضا ماهینی فرمانده جنگ‌های نامنظم. نمی‌دانم چرا آن روز آن عکس را به خانه بردم و چرا هر چه می‌گذشت ارتباطم با آن بیشتر و بیشتر می‌شد. گویی ندایی مرا به سوی شناخت بیشترش می‌کشاند. این ماجرا بهانه‌ای شد برای آغاز سفر...»

گفتنی است، شهید علیرضا ماهینی در سال ۱۳۳۵ در محله جلالی بوشهر چشم به جهان گشود. پس از گذراندن دوران تحصیل موفق به اخذ دیپلم فنی از دبیرستان حاج جاسم بوشهری شد. با داشتن معدل بالا بدون کنکور در دانشگاه علم و صنعت تهران پذیرفته شد. ماهینی به علت فعالیت‌های مستمر سیاسی از ادامه تحصیل در دانشگاه منع شد تا اینکه در نهایت موفق شد در رشته الکترونیک دانش‌سرای عالی تهران تحصیلات خود را به پایان رساند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدت زمان کوتاهی در کسوت معلمی در دبیرستان سعادت و هنرستان حاج جاسم بوشهری به تدریس پرداخت. وی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد شتافت و به علت رشادت‌ها و شجاعتی که از خود نشان داد، به رده‌های بالای فرماندهی ارتقاء یافت و توسط شهید چمران به فرماندهی گردان‌های مجرب عملیاتی در ستاد جنگ‌های نامنظم انتخاب شد.

با شهادت دکتر چمران، فرمانده‌ای بخشی از ستاد جنگ‌های نامنظم منطقه جنوب را پذیرفت و در این عرصه رشادت‌های وی به حدی بود که او را فاتح بستان، سوسنگرد و مالک اشتر زمان لقب دادند. سرانجام این دلاور ۲۵ ساله در دهم دی‌ماه سال ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به ناحیه سر در منطقه چزابه به شهادت رسید.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha