جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مالزی نخستین فارماکوپه حلال را در جهان ایجاد می کند

حوزه/ طی تفاهم نامه ای که میان دانشگاه علوم مالزی و سازمان توسعه بین المللی حلال پنانگ به امضاء رسیده، کشور مالزی قصد دارد تا سال آینده نخستین فارماکوپه حلال را در این کشور ایجاد کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesundaily، مالزی قصد دارد نخستین فارماکوپه داروهای حلال در جهان را در سال آینده میلادی راه اندازی کند.

طی یک تفاهم نامه ای مشترک میان دانشگاه علوم مالزی و سازمان توسعه بین المللی حلال پنانگ (پنانگ حلال) نخستین فارماکوپه حلال تا سال آینده توسط این کشور راه اندازی می شود.

فارماکوپه‌ها کتاب‌ها و مراجعی هستند که فهرست کاملی از داروهای موجود در بازار مشتمل بر اطلاعات دارویی، موارد مصرف، عوارض جانبی، نحوه نگهداری داروها و مواد اولیه، روش آنالیز مواد اولیه و جانبی مشتمل بر روش‌های فیزیکی و شیمیایی و استانداردهایی که در داروسازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند در آن ها قید شده‌ است.

این تفاهم نامه توسط معاون حقوقی وزارت امور خارجه ، پروفسور دکتر فیصل رفیق محمد ادیکان و رئیس مرکز حلال پنانگ ، رئیس کمیته توسعه بین المللی و داخلی ، امور مصرف کننده و کارآفرینی ، عبدالحلیم حسین ، امضا شد.

پروفسور سیدآذر سیدسلیمان ، مدیر انستیتوی پزشکی و دندانپزشکی پیشرفته دانشگاه علوم مالزی در این رابطه گفت: از طریق مطالعات حلال در خدمات ، تحقیقات و آموزش انتظار می رود تا سال آینده مدل فارماکوپه حلال تا سال آینده راه اندازی شود.

وی گفت که در فارماکوپه حلال، محصولات، فهرستی از مواد تشکیل دهنده محصولات دارویی حلال به صورت شیمیایی و غیرشیمیایی در اختیار مشتریان قرار داده می شود تا شناسایی محصولات حلال موجود در بازار برای مصرف کنندگان آسانتر گردد.

سید سلیمان در ادامه افزود: طبق برنامه ، مدل دارویی حلال فارماکوپه را هم به صورت آنلاین و هم به صورت کپی منتشر خواهیم کرد. ما یک وب سایت به صورت اشتراکی ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم همزمان درآمد کسب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha