جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه کمک به عتبات عالیات کمک به اهل‌بیت نیست؛ بلکه کمک به خودمان است، گفت: خیال نکنیم با این اقدام خود به اهل‌بیت کمک کرده و خدای‌ناکرده بر سر آن‌ها منت بگذاریم؛ بلکه به خودمان کمک کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت در این زمینه، اظهار کرد: ما هرچه داریم از اهل‌بیت است؛ ازاین‌رو باید همه همت‌های خود را به کار بگیریم تا حرمت اهل‌بیت به‌صورت برفراز و برجسته در جامعه دینی مطرح شود.

وی افزود: خداوند در آیه ۲۲ سوره حج می‌فرماید: «وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوب» و تأکید می‌کند هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دل‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حرم‌های اهل‌بیت درواقع علم‌های اسلام هستند، خاطرنشان کرد: این علم‌ها هرچه برافراشته‌تر باشند امت اسلامی عزیزتر است؛ به همین دلیل باید این علم‌ها همیشه به اهتزاز درآمده و دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که حضور و نقش اهل‌بیت در گسترش معنویت و اخلاق و انسانیت در جامعه محسوس است حرم‌ها و عتبات عالیات است؛ ازاین‌رو باید این مکان‌ها را به عنوان مکان‌های انسانی سازی و جامعه سازی بشناسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسانی که هزینه کرده و به زیارت می‌روند می‌خواهند خود را اصلاح کرده و نقطه عطفی در زندگی آن‌ها ایجاد شود؛ به همین دلیل اصل این مسئله تماماً نور است.

وی با بیان اینکه کمک به عتبات عالیات کمک به اهل‌بیت نیست؛ بلکه کمک به خودمان است، اظهار کرد: خیال نکنیم با این اقدام خود به اهل‌بیت کمک کرده و خدای‌ناکرده بر سر آن‌ها منت بگذاریم؛ بلکه به خودمان کمک کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه با کمک به بازسازی عتبات عالیات تقوا در جامعه تقویت شده و کارهای خوب فرهنگ‌سازی می‌شود، افزود: اینکه می‌گوییم به امام حسین (ع) کمک می‌کنیم تعبیر نارسایی است؛ زیرا وقتی به بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنیم درواقع این کمک به خود ما سرریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به عتبات عالیات کمک به کمال معنوی و انسانی ما است، اضافه کرد: یکی از راه‌های رشد و تربیت در اسلام این است که به محضر بزرگان معصوم خود برویم و ما وقتی به زیارت می‌رویم یا به حرم کمک می‌کنیم در حقیقت از ائمه خواهش می‌کنیم دست ما را گرفته و در این راه طولانی ما را با خود ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha