جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / برگزاری جلسه پرسش و پاسخ طلاب همدانی با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان هدف طلاب در حوزه را متفاوت با هدف دانشجویان در دانشگاه‌ها دانست و گفت: هدف اصلی طلاب در حوزه علمیه باید سربازی حضرت ولی عصر(عج) و خدمت در این مسیر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، با حضور در مدرسه آیت الله آخوند در نشستی به سوالات طلاب همدانی پاسخ داد.

امام جمعه همدان در شروع این جلسه با اشاره به مشکلات طلاب خاطر نشان کرد: همه ما با مشکلات حوزه در زمینه اقتصادی و برخی از دروس و برنامه ریزی‌ها آشنا هستیم اما آنچه که طلاب باید همیشه به آن توجه کنند این است که حوزه های علمیه تعلق به حضرت ولی عصر(عج) دارد.

وی افزود: همه ما به عنوان سربازان حضرت وارد حوزه شده‌ایم و لذا سختی هایی که در طول این مسیر وجود دارد نباید زمینه ساز کم رنگ شدن ارتباط طلاب با امام زمان(عج) شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که هدف طلاب در حوزه با دانشجویان در دانشگاه‌ها متفاوت است، ابراز داشت: هدف اصلی طلاب در حوزه علمیه باید سربازی حضرت ولی عصر(عج) و خدمت در این مسیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر طلاب این هدف را گم کنند دچار مشکلات بسیاری در طول تحصیل می‌شوند یادآور شد: البته برای یک طلبه زمینه‌های شغلی، بسیار بیش تر از رشته‌های دانشگاهی است اما رسیدن به این وضعیت وابسته به همت خود طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که طلاب و روحانیون نیز همانند مردم در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند اظهار داشت: متاسفانه گاهی از اوقات عده‌ای مشکلات موجود را از چشم حوزه‌ها می بینند در حالی که مشکلات اقتصادی اصلا ربطی به حوزه ندارد و اگر کالایی گران است، ما هم آن را با قیمت گران می‌خریم و حتی تفاوتش در این است که آنها پول خرید آن کالا رل دارند اما طلاب همان پول را هم ندارند.

وی در ادامه این فضا و مسیر را متعلق به حضرت ولی عصر(عج) دانست و گفت: اگر باور داشته باشیم که همه ما عبد حضرت هستیم، به این موضوع اعتقاد پیدا خواهیم کرد که دستی در حال مدیریت طلاب است و حضرت نسبت به طلاب توجه ویژه‌ای دارند.

طلاب خلوت با امام زمان(عج) را از دست ندهند

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: بارها به تجربه ثابت شده است که هر کسی با آن صلاحیتی که داشته در جایی مشغول شده است که به آن تعلق داشته و باید به آنجا می‌رفته است و این یعنی همان امدادهای غیبی.

وی نقطه اصلی طلبگی را حس نوکری برای امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: خواهش من از طلبه های عزیز این است که در خلوت خود این موضوع راه حل کنند که هدف آن‌ها از ورود به حوزه چه بوده است؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: اگر برای پول و دنیا آمده اید پیشنهاد من این است که چند سالی صبر کنید، البته به نظر بنده این کار خیانت به این مکان، که متعلق به امام زمان است، می‌باشد.

وی تاکید کرد: اما اگر برای نوکری حضرت ولی عصر(عج) به حوزه آمده‌اید باید در تصمیم گیری نسبت به ادامه مسیر، از اول مجتهد در چرایی و هدف زندگی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که در شرح حال بزرگان ما فراوان دیده شده است که حضرت توجه خاصی به شیعیان خود داشته اند، اظهار داشت: گاهی از موارد انسان باید در خلوت خود بنشیند و با امام زمان خود صحبت کند و بداند که ایشان مراقب همه ما هستند.

در ادامه این جلسه طلاب به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که عمده آنها مباحث مربوط به مشکلات موجود در سطح حوزه ها و معیشت طلاب بود که با پاسخ هایی از طرف امام جمعه همدان و برخی از مدیران حاضر در جلسه، همراه شد.

امام جمعه همدان در پایان این دیدار نیز با تشکر از آیت الله موسوی اصفهانی و مدیران و کادر حوزه همدان برگزاری این نوع جلسات را در ایجاد ارتباط صمیمی تر بین مسئولان و اساتید و طلاب مثمر ثمر دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha