چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که همه دغدغه یک طلبه باید کسب علم و آراسته شدن به فضائل اخلاقی باشد، تصریح کرد: طلبه ای که در مسیری غیر این گام بردارد نمی تواند به رشد و تعالی دست پیدا کند.

حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، علم آموزی، تهذیب نفس و تبلیغ دین را از جمله مهم ترین وظایف طلاب حوزه های علمیه دانست.

وی بر ضرورت توجه طلاب به مسائل اخلاقی و تربیتی در کنار علم آموزی تأکید کرد و افزود: در فعالیت های علمی و آموزشی حوزه باید علم و اخلاق با هم تقویت و رشد پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همراهی علم و اخلاق باید همواره مورد توجه دست اندرکاران فعالیت های حوزوی قرار گیرد، بیان داشت: یکی از مهم ترین مطالبات و خواسته های مهم علما و بزرگان دینی حوزه، توجه به معنویت و اخلاق در تمام سطوح حوزه بوده است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که طلبه مهذب مسیر رشد و تعالی را د سطوح مختلف حوزه با سرعت بیشتری طی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که به آراستگی و فضائل ناب اخلاقی مجهز باشد به طور حتم آثار و برکات بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید براین که رعایت زی طلبگی همواره یکی از مسائل مورد تأکید بزرگان حوزه بوده است، تصریح کرد: طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید رعایت زی طلبگی را جزء اولویت های نخست خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علمی یک طلبه با مباحث اخلاقی و تربیتی ارتباط مستقیم دارد، بیان داشت: سرعت رشد علمی یک طلبه مهذب بسیار بیشتر از سایر طلاب خواهد بود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که امروز یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلاب فاضل و در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید در همه امور الگوی روشنی برای سایر باشد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که همه دغدغه یک طلبه باید کسب علم و آراسته شدن به فضائل اخلاقی باشد، تصریح کرد: طلبه ای که در مسیری غیر این گام بردارد نمی تواند به رشد و تعالی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تقویت برنامه های فرهنگی، تربیتی، قرآنی و بصیرتی را از جمله رویکردهای مهم این مدرسه علمیه در کنار فعالیت های علمی و آموزشی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha