پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسپور-مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان فارس به وجود ۱۰ هزار طلبه در استان فارس اشاره کرد و گفت: وجود طلاب، نخبه ها، اساتید و افراد فرهیخته، ظرفیت مطلوبی است که از آنان در اجرای طرح ولایت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد عباس پور، عصر سه شنبه در نشست تبیین طرح ولایت و معرفی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) واحد شیراز که در  مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان فارس ۱۰۷ مدرسه علمیه وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ مدرسه را اهل تسنن تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار طلبه در استان فارس وجود دارد، اضافه کرد: وجود طلاب، نخبه ها، اساتید و افراد فرهیخته ظرفیت مطلوبی است که از آنان در اجرای طرح ولایت استفاده شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: در برنامه مرکز خدمات حوزه های علمیه همان طور که بحث کادر سازی و نیرو سازی جزو برنامه های اصلی است، برای اجرایی شدن طرح ولایت نیز هر چه در توان داریم می توانیم کمک کنیم.

وی، راه اندازی مرکز تربیت مدیر و مدرس در حوزه علمیه فارس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در برخی موارد برای انتخاب یک مدیر باید به قم مراجعه کنیم از این رو اگر این مرکز راه اندازی شود کار بسیار مفیدی خواهد بود.

حجت الاسلام عباسپور با اشاره به اینکه عقبه فکری نظام نیاز به حوزه است، مطرح کرد: درواقع عقبه فکری نظام وابسته به حوزه است، از این رو حوزه در عرصه جامعه باید تاثیرگذاری خود را اثبات کند.

وی، طرح مبلغ و معلم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: مبلغین باید به عنوان مدرس در دانشگاه وارد شوند تا سخن دانشجو ها شنیده شود، این ظرفیت مورد دقت قرار نگرفته است، اگر روحانیت در دانشگاه ها حضور داشته باشد آنگاه مشخص می شود که حوزه از دانشگاه فاصله نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha