پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: بدبختی بشر امروز نتیجه دوری از تعالیم حیاتبخش قرآن است و تنها راه نجات آن برگشت به حقیقت کلام الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، در آئین افتتاحیه نهمین دوره مسابقات قرآنی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان برگزار شد، اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ قرآن امری ضروری است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: همنشینی با قرآن انسان را از ظلمات و تاریکی های دنیوی و اُخروی نجات و در مسیر شاهراه هدایت قرار می دهد.

وی ادامه داد: بدبختی بشر امروز نتیجه دوری از تعالیم حیاتبخش قرآن است و تنها راه نجات آن برگشت به حقیقت کلام الهی است.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه در عصر غیبت که انسان به ظاهر دستش از ثقل اصغر قرآن که اهل بیت(علیهم السلام) کوتاه است، باید برای رهایی و نجات، دست به دامان قرآن و دستوراتش شود، گفت: مسابقات قرآن راهی برای مأنوس شدن با قرآن و در واقع عمل به دستوران نبی اکرم(ص) است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: مجالست و انس با قرآن و عمل به فرامین آن، چراغ روشنی بخش دنیا و آخرت است.

وی در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات، گفت: حوزه های علمیه باید طلاب را به سلاح قرآن و فهم دقیق معارف الهی تجهیز کنند تا فرصت تربیت اسلامی در سایه قرآن برای همگان فراهم شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha