پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه  اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد، حوزویان را به تولید علم توصیه کرد و گفت: ما در شرایطی نیستیم که در رقابت سخت و جدال بین الملل آرام بنشینیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، حجت الاسلام  و المسلمین  سید علی عماد، مسئول مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه، ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان گفت: این جلسه، جلسه تکریم و نکوداشت علمی طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه اصفهان در حوزه های آموزش و پژوهش است.

وی در ادامه به ذکر روایتی پرداخت و گفت: ما اگر بصیرانه اقدام کنیم موفق خواهیم شد و به هدف می رسیم، اما اگر کسی اقدام کند و بصیرت لازم را نداشته باشد مانند کسی است که  در جاده خلاف حرکت می کند.

مسئول مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه ادامه داد: کسی که در جاده مخالف جهت مقصد حرکت می کند، هر مقدار سریعتر حرکت کند و شتابان تر  راه را طی کند از مقصد خود دور می شود، آن که می خواهد به مشرق برود اگر در مسیر مغرب قرار گیرد و جهت کار را خطا بکند هر مقدار که به سمت مغرب شتابان حرکت کند از مشرق دورتر می شود

وی افزود: بصیرت، دیدن واقعیت یک شیء است که کارکرد و نسبت او را با دیگر پدیده ها مشخص می کند؛ ما وقتی در مقبولیت طلبگی  و روحانی بودن و مقبولیت عالم دینی بودن خود موفق هستیم که این پدیده را با همه شاخصه های بصیرت ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اذعان کرد: ما در دنیایی ماموریت تولیت امور مربوط به دین را به عهده گرفته ایم که هزاران موج و نیروی مخالف در مقابل ما ایستاده است؛ دراین دنیا اتفاقا بیش از هر چیز دیگر نیازمند به برنامه ریزی فرد ی و جمعی داریم.

وی با اشاره به سیر تاریخی شکل گیری انقلاب اسلامی و تلاش علما در جریان مشروطه تا امروز، گفت: امروز روحانیت به برکت انقلاب نورانی اسلامی به یک فرصت تاریخی دست یافته که هیچ زمان تاکنون به این وسعت و آوازه نبوده است که جهان را تحت تاثیر قرار دهد، باید از این فرصت بهره ببرد.

مسئول مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه افزود: این امکان را باید از الان تمرین کنیم تا با برنامه ریزی، فکر و کار دقیق فردی و گروهی بتوانیم به اهداف خود نائل شویم.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک طلبه نباید انتظار داشته باشیم که همه امور و برنامه های فردی را مدیریت های حوزه های علمیه و مدیران انجام دهند، بلکه خود باید یکا یک نقش آفرینی و ایده پردازی کنیم، طرح بدهیم، دفاع کرده و در نهایت فرهنگ سازی کنیم تا ادبیات ایجاد شود که به تبع آن تحول بایسته صورت بگیرد؛ ما در شرایطی نیستیم که در رقابت سخت و جدال بین الملل آرام بنشینیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha