جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرمانده سپاه ناحیه بیجار

حوزه/ فرمانده سپاه ناحیه بیجار گفت: خشن بودن رفتار یا «خشونت سازمان‌یافته» از ویژگی‌های منحصربفرد اغتشاشات اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست روشنگری در زمینه اغتشاشات اخیر، شامگاه چهارشنبه، با حضور سرهنگ میرآقایی، فرمانده سپاه ناحیه بیجار، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

 میر آقایی در این نشست به ویژگی های اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: خشن بودن رفتار یا «خشونت سازمان‌یافته» از ویژگی‌های منحصربفرد اغتشاشات اخیر بود. سطح و عمق خشونت در نوع خود بی‌سابقه است. میزان تخریب‌ها و تلفات انسانی مؤید این مهم است.

فرمانده سپاه ناحیه بیجار افزود: نسبت تخریب‌ها با میزان جمعیت حاضر نسبتی ندارد. شعار و مطالبه‌ای که باید مسئولان بشنوند، کمتر داده شد. اصولاً شعار و مطالبه قابل شنیدن کمتر یافت شد. آنچه قابل مشاهده است تخریب حداکثری است.

میرآقایی ادامه داد: حمله به مراکز حساس از جمله مراکز نظامی و انتظامی از ویژگی‌های خاص این دوره است و شاید تلفات انسانی نیز از این خصلت نشأت می‌گیرد. به ده‌ها کلانتری، سپاه و بسیج با سلاح گرم و سرد حمله شد. آشوبگران آموزش دیده بودند و ابزارهای اقدام را نیز همراه داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه بیجار افزود: با گذشت مدتی از این ماجرا و به دست آمدن اطلاعات جدید درباره این افراد، اکنون روشن شده است که این برداشت درست بوده و تخریب‌ها و شرارت‌ها کاملاً سازمان‌دهی شده بود. شورشیان، در گروه‌های چندنفره به نقاط از قبل در نظر گرفته شده و با هدایت اتاق فکر مشخص، اقدام به تخریب، آتش‌سوزی، تحریک مردم، سر دادن شعارهای غیرمرتبط با موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و حتی ضرب و شتم و کشتن افرادی که در برابر آن‌ها مقاومت می‌کردند، نموده و هدفی مهم‌تر از ایجاد آشوب داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha