جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غزالی

حوزه/ حجت الاسلام غزالی گفت: بخش برادران دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه علمیه اصفهان با حضور ۲۰۰ شرکت کننده صبح امروز آغاز شد.

حجت الاسلام حسن غزالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: صبح امروز با حضور ۲۰۰ شرکت کننده، دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه علمیه اصفهان آغاز شد.

وی با بیان اینکه بخش اول این دوره از مسابقات قرآن در بخش برادران امروز از صبح تا عصر برگزار می شود، گفت: هفته آینده پنج شنبه  مسابقات خانواده طلاب نیز برگزار می شود.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، برادران طلبه در رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل و همچنین رشته ترتیل و قرائت به رقابت می پردازند.

وی افزود: در بخش فرزندان پسر طلاب زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در رشته های حفظ یک جزء، ۵ جزء و بالای ۵ جزء نیز رقابت می کنند.

حجت الاسلام غزالی با تاکید براینکه برگزیدگان رشته های ترتیل، قرائت و حفظ کل به مرحله کشوری و سپس به مرحله طلاب جهان اسلام راه پیدا خواهند کرد، افزود: در این دوره از مسابقات قرآن برای اولین بار در کشور، داوری مسابقات به صورت نمره ای نیست، بلکه به صورت کیفی گرایی و به صورت نمره توصیفی با تعیین درجه بندی ممتاز، عالی و خوب مشخص خواهند شد.

وی اظهار کرد: نمره همه متسابقین به قم ارسال می شود و بنابر اعلام قبلی، نتایج این دوره از مسابقات تا سه هفته آینده به صورت عمومی اعلام خواهد شد و مسابقات کشوری طلاب هم در ایام بهمن ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha