جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌ علمیه استان همدان با بیان اینکه در جشنواره امسال 360 اثر ارسال شده بود، گفت: این آثار در قالب پایان نامه، مقاله و کتاب با موضوع های تربیت، اخلاق، فلسفه، فقه و حقوق بود و 15اثر هم امتیاز بالای 80 را دریافت کردند.

حجت‌الاسلام غلامی، معاون پژوهش حوزه‌ علمیه استان همدان در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی و جشنواره داخلی آیت‌الله تألهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان اظهار کرد: 22 اثر درباره آیت‌الله تألهی ارسال شده بود که  12 اثر منتخب هستند.

وی ادامه داد: با بررسی ادوار جشنواره علامه حلی در 8 دوره، 6 دوره از برادران و  2دوره از خواهران شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه در جشنواره امسال 360 اثر ارسال شده است، گفت: این آثار در قالب پایان نامه، مقاله و کتاب با موضوع های تربیت، اخلاق، فلسفه، فقه و حقوق بود و 15 اثر نمره بالای 80 را دریافت کرده است.

وی بیان کرد: در نخستین دوره 2 نفر و یازدهمین دوره که امسال است، تعداد آثار به 229 اثر از برادران و 331 اثر از خواهران ارسال افزایش یافته است و ارسال مقالات خواهران از سومین دوره جشنواره علامه حلی با 17 نفر آغاز شد که امروز به 331 اثر رسیده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: برخی از مدارس در ارسال آثار فعال هستند و برخی غیر فعال که از بین 16 مدرسه 6 مدرسه فعال اند و این وضعیت در زمینه ارسال مقاله مطلوب نیست، چراکه وضعیت مطلوب، هر طلبه یک اثر است.

وی افزود: از هزار و 480 نفر طلبه در سطح استان همدان فقط 229 اثر ارسال شده به این معنی است که تعداد قابل توجهی وارد عرصه پژوهش نشده اند.

وی ابراز کرد: طلاب در 10 گروه علمی می‌توانند مقاله ارائه دهند که بر اساس آمار انجام شده بیشتر آثار در زمینه اخلاقی و تربیتی دارند و پایین‌ترین گروه موضوعات ادبی است که نشان‌دهنده این است که طلاب نسبت به مقاله‌نویسی در زمینه موضوعات ادبی تمایل ندارند.

حجت الاسلام غلامی افزود: در این مراسم از طلبه هایی که برای کنگره آیت الله تألهی مقاله نوشته بودند، تجلیل شد.

گفتنی است که برگزیده های ششمین جشنواره استانی علامه حلی به یازدهمین جشنواره کشوری راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha