جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر این که ذلیل شدن را نه خدا برای ما می پسندد و نه رسول(ص)، تصریح کرد: هیچ انسان با غیرتی زیربار ذلت رفتن را نمی پذیرد و ما همیشه راست قامتان تاریخ خواهیم ماند و دشمن هیچ وقت رکوع ملت ایران در برابر خود را نخواهد دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت: در چند سال اخیر معلوم شد که آمریکا به دوست و دشمن خود رحم نمی کند، به بهترین دوستان خود خیانت و آنها را با بدترین اهانت، تحقیر کرده است و این نشان می دهد که آمریکا اصلا اهل گفتگو ،مذاکره و تعامل نیست. دولت ترکیه خدمات استثنایی به آمریکا مخصوصا در سوریه انجام داده است و جزو دوستان بسیار صمیمی آمریکاست، ولی آمریکایی ها این هفته با تصویب نسل کشی ارامنه در مجلس سنا و با اهانت های شدید توئیتی ترامپ، ترکیه را به شدت تحقیر کردند. این امر نشان می دهد که به دوستی و مذاکره آمریکا امیدی نیست .

امام جمعه اردبیل ادامه داد: با اینکه اردوغان، تازه از آمریکا برگشته است،سفر وی به آمریکا برای ما بسیار آموزنده بود. او برای مذاکره با دولت آمریکا به آنجا رفت اما هیبت او را شکستند و روانه ترکیه کردند. درخواست او از آمریکایی ها این بود که تحریم ها آمریکا علیه ترکیه برداشته شود و تحریم جدید وضع نشود، اما تحریم ها را برنداشتند هیچ، بلکه نمایندگان مخالف کنگره او را استهزاء کردند و هیچ امنیتی ندادند که تحریم جدید برای ترکیه وضع نشود.

وی افزود: آنچه به دست آمد عکس گرفتن ترامپ با اردوغان بود. اردوغان فیلمی از حمله کردها در شمال سوریه را به آمریکا برده بود. او نمایندگان مخالف سرسخت خود از کنگره را جمع کرد و آن فیلم را پخش کرد و گفت "من به خاطر این حملات به شمال سوریه رفته ام" ولی بعد از اتمام جلسه یکی از نمایندگان کنگره به خاطر آوردن و پخش این فیلم، استهزاء سختی از او کرد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: آمریکا امروز روحیه کاملا استکباری دارد و به غیر آمریکایی ها از بالا به پایین و با نگاه عاقل اندر سفیه می نگرد. چاره کار آنها همان سیره ای است که ایران اسلامی در پیش گرفته است. متاسفانه آمریکا به تحریم ملت ها و دولت ها که کاملا غیرقانونی است به چشم حربه موفق می نگرد. این هفته جمعی از شرکت ها، مسئولین و اشخاص حقیقی کشورهای کامبوج، عراق و ایران را تحریم کرد.

وی ادامه داد: تحریم با عرف جهانی، مواثیق بین المللی و حقوق بشر کاملا در تنافی است، اما آمریکا کاملا یکّه تازی می کند و با بی حیایی دم از قانون، حقوق بشر و دموکراسی می زند. تحریم، مصداق بزرگ بی رحمی، جنایت و قساوت است. امروز در ایران خانواده هایی که فرزندان آنها بیماری های خاصی دارد از جهت تامین دارو کاملا در مضیقه هستند و در به در دنبال داروهای خاص با قیمت های سرسام آور هستند و فرزندان آنها در برابر چشمانشان پرپر می شود. دولت آمریکا نسبت به این موضوع کاملا آگاه است اما آنچه برای آنها اهمیتی ندارد انسانیت و ارزش های انسانی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه ها گفت: این روزها  اروپا با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل به خیال خودشان ایران را تحت فشار گذاشته اند تا ایران سلاح موشکی خود را مثل سلاح هسته ای کنار بگذارد و تمام تجهیزات ساخت موشک خود را با دست خود ویران سازد. آنها مثل آمریکا یک مذاکره جدید از ایران می‌خواهند مذاکره‌ای که در آن علاوه بر امتیازات یک طرفه ای که در برجام به دست آوردند توان موشکی ایران نیز کاملاً از بین برود. در ظاهر می گویند این مطالبه ما طبق قطعنامه 2231 می باشد، ولی این قطعنامه ناظر به موشک های بالستیک با توان حمل کلاهک هسته ای است و ایران با حسن نیت کامل از طراحی و ساخت این گونه موشک ها خودداری کرده است.

 عاملی افزود: دولت روسیه هم اعلام کرد قطعنامه ۲۲۳۱ تهران را از توسعه برنامه های موشکی و فضایی منع نمی کند. این را اروپایی ها و آمریکایی ها هم به خوبی می دانند، ولی نقشه بسیار خطرناکی بر سر دارند. آنها برای حمله به ایران به شدت از توان موشکی واهمه دارند. در دنیا هیچ سلاحی بعد از سلاح اتمی مثل موشک بازدارنده نیست و اگر شاه به جای هواپیما موشک می خرید جنگ هشت ساله اتفاق نمی افتاد و ۲۲۰ هزار انسان بزرگ شهید نمی شد.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های پیش روی کشور در صورت خلع سلاح گفت: اگر ایران خلع سلاح شود به لقمه بسیار چربی برای آن ها تبدیل می شود و اگر آنها به ایران دسترسی پیدا کنند، انتقام حقارت چهل ساله را خواهند گرفت.اولاً تمام مراکز دانش بنیان را ویران خواهند کرد. ثانیاً توان نظامی ایران را برای همیشه منهدم خواهند ساخت. ثالثاً نخبگان علمی و دانشمندان مهم ایرانی را که در تکنولوژی های حساس و فناوری های استراتژیک تخصص دارند، ترور خواهند کرد. همچنانکه در عراق ۵۰۰ دانشمند و در سوریه و لیبی بیشتر از آن را ترور کرده اند. رابعا نخبگان نظامی را به بهانه های مختلف از بین خواهند برد. در عراق در پایگاه اسپایکر با دست داعش ۱۷۰۰ خلبان جوان را کشتند و نیروی هوایی عراق را کاملاً زمین گیر کردند این جنایت دقیقا با دستور سیا و موساد اتفاق افتاد. خامسا با بهانه های مختلف زیرساخت ها و تاسیسات بنیادی ایران را بمباران خواهند کرد. همچنان که در عراق، سوریه، لیبی و یمن عمدا این کار را کردند تا آنها پنجاه سال به عقب بیفتند. همه این کارها برای ایجاد امنیت برای اسرائیل و انرژی است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: آنها حاضرند به خاطر اسرائیل بدون واهمه میلیون ها انسان بی گناه را بکشند و امروز اگر فریاد آنها از دست ایران، حزب الله، انصارالله و خط مقاومت به آسمان بلند است فقط به خاطر غصه اسرائیل است. صدراعظم آلمان گفت " هر کس روی زمین نفس می کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد" و وزیر خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد " امنیت اسرائیل، امنیت ماست". سادسا آنها قطعاً و قطعاً امنیت داخلی ایران را عمدا بهم خواهند ریخت تا آن قدر جمعیت کشته شود تا ملت ایران دو پا به جفت در برابر آن ها بنشیند و تمام نیات شوم آنها را بپذیرد. نیت اصلی و شوم آنها که همیشه بعد از کشتار فراوان درست می شود، فاجعه هفتم است.

عاملی در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان مبنی بر تجزیه کشور خاطر نشان کرد: سابعا آنها قطعا و قطعا ایران را تجزیه خواهند کرد تا ایران به کشورهای ذره، تابع و پیرو تبدیل گردد و آنها برای همیشه خاطرشان از بابت ایران جمع شود. این آرزوی شوم را بارها و بارها بزرگان آمریکا، اسرائیل و عربستان به زبان آورده اند. بنرهایی که اخیرا در ورزشگاه یادگار امام تبریز بالا رفت، مؤید خوبی برای این ماجراست. در غائله بنزین، تحلیل گر مشهور عربستان فورا در تلویزیون ظاهر شد و گفت ایران باید به پنج کشور تقسیم شود. عین همین جمله را معاون صدام در جنگ تحمیلی به زبان آورد و عجیب اینکه وقتی در تصرف فاو کتابهای درسی عراق به دست نیروهای ایرانی افتاد، دیدند صدام در کتابهای درسی عراق، ایران را به پنج کشور تقسیم کرده است!

امام جمعه اردبیل گفت: اخیرا یکی از مسئولین آمریکایی گفته ما از ظرفیت تعدد قومی ایران غافل بودیم یادمان باشد که برای تجزیه یک کشور، بهترین راه این است که امنیت آن کشور بهم بخورد و آن قدر جمعیت کشته شود تا ملت، خود راضی به تجزیه باشند. در سودان دو میلیون انسان بی گناه کشته شد تا سودانی ها خودشان راضی به تجزیه شدند. عجیب این است که بعدا معلوم شد که تمام این دو میلیون نفر با سلاح اسرائیلی کشته شده است و عجیب تر اینکه قسمت پر نفت سودان تجزیه شد و عجیب تر از همه اینکه فردای تجزیه، اسرائیل در سودان جنوبی مستقر شد و الان هم سودان جنوبی مثل یک ایالت از ایالات آمریکا و انگار بخشی از اسرائیل است.

وی عنوان کرد: اینها قسمتی از برنامه های آنهاست. اخیرا هم اظهار خوشحالی کرده اند که تحریم و فشار حداکثری رفته رفته ایران را در برابر ما تسلیم می کند. من در برابر این توطئه های خطرناک و فشار حداکثری می گویم هرکس ملت ما را شناخته، شناخته و هرکس نشناخته بشناسد. ما شیعیان قرآنی هستیم که فرمود «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّـهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» (173 آل عمران) یعنی عوامل نفوذی دشمن به آنان گفتند: لشکری انبوه از مردم برای جنگ با شما گرد آمده اند، از آنان بترسید. ولی این تهدید بر ایمانشان افزود، و گفتند: خدا ما را بس است، و او نیکو وکیل و نیکو مدافعی است.

عاملی در خاتمه گفت: ما الان بین دو راهی هستیم؛ دو راهی عزت و ذلت. امام حسین علیه السلام نیز بین دو راهی قرار گرفت و نقشه راه را با خون خود نوشت. ما به حسین لبیک می گوئیم تا با حضرت محشور شویم. حسین(ع) در دوراهی گفت: «أَلا وَ إِن الدعِی بْنَ الدعِی قَدْ رَکزَ بَینَ اثْنَتَینِ: بَینَ السله وَالذله هَیهاتَ مِنا الذله، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیه وَ نُفُوسٌ أَبِیه» یعنی این مرد ناپاک و پسر ناپاک مرا بین دو چیز مخیر کرده است؛ کشیدن شمشیر و پذیرش ذلت و محال است ما ذلت را بگذیریم ذلیل شدن را نه خدا برای ما می پسندد و نه رسول خدا و نه مومنین و نه دامن پاک و مطهری که ما در آن پرورش یافته ایم و همچنین هیچ انسان با غیرت و با حمیت و با کرامت زیربار ذلت رفتن را برای ما نمی پذیرد ؛ حضرت علی اکبر نیز در عاشورا رجز خواندند و فرمودند :«وَ الله‏ِ، لا یحْکمُ فینَا ابْنُ الدعِی». یعنی قسم به خدا که امکان ندارد پسر مرد ناپاک بر ما حکومت و امر و نهی کند. این دو جمله نقشه راه ماست و ما دقیقا این جمله را تکرار می کنیم و اعتقاد داریم عزت ما، آینده ما، اقتدار ما و حاکمیت ملی ما دقیقا در گرو همین اندیشه است ما همیشه راست قامتان تاریخ خواهیم ماند و دشمن هیچوقت ما را در حال رکوع در برابر خود نخواهد دید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha