پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الشيخ نعيم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم طی سخنانی گفت: کشور لبنان با دو بحران سوء مدیریت و سهمیه بندی و بحران دخالت های خارجی به ویژه آمریکا رو به رو است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی گفت: به جوانانی که ما را سربلند کردند و به مقابله با منادیان عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی برخاستند، درود می فرستیم و این نشان می دهد که هر چقدر هم که بحران بزرگ باشد، ما فراموش نمی کنیم که دشمنی مثل اسرائیل در کمین است که آرامش را از ما بگیرد.

دولت های گذشته در عمل به وظایف خود شکست خوردند

وی افزود: امروز بحران لبنان، بحران اقتصادی و اجتماعی است نه بحران سنی و شیعی و درزی و مسیحی و دولت های گذشته در عمل به وظایف خود شکست خوردند.

شیخ قاسم با اشاره به اینکه هدف حزب الله از ورود به دولت و مشارکت در اداره کشور برای دستیابی به قدرت و داشتن وزیران نیست، بلکه هدفش منافع مردم است، گفت: تربیت و اصول دینی ما این است که ابتدا به فکر مردم باشیم و توجه به مسائل اجتماعی بخشی از ایمان و دین و وظیفه ماست.

با دو بحران سوء مدیریت و دخالت خارجی به ویژه آمریکا رو به رو هستیم

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ما با دو بحران رو به رو هستیم که اولی از دومی بزرگتر است؛ بحران اول فروپاشی اقتصادی، اجتماعی و مالی است که به سبب سوء مدیریت، سهمیه بندی و شیوه عملکرد، نبود برنامه، عدم بازگشت اموال به غارت رفته و گسترش فساد در همه بخش ها است.

وی ادامه داد: بحران دوم دخالت های خارجی به ویژه آمریکاست که تلاش می کند با سوار شدن بر موج خشم مردمی برنامه های سیاسی خود را اجرا کند و با سوء استفاده از درد ها و رنج های مردم در جهت تحقق گام های سیاسی که به نفع رژیم اسرائیل است، تلاش کند.

شیخ قاسم با بیان اینکه این ما هستیم که انتخاب می کنیم چگونه از فتنه دوری کنیم، گفت: دولت آینده باید سیاست های اقتصادی، اجتماعی و مای مشخصی داشته باشد؛ چرا که یکی از سیاست های دولت های قبلی این بود که بدون سیاست عمل می کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha