جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب قائن و زیرکوه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قربانی گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم که انتخابات بسیار مهمی است و با انتخاب نمایندگان خوب می توانیم از بسیاری از مشکلات موجود بکاهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قربانی در جلسه طلاب و فضلای قائن و زیرکوه که در مؤسسه اولوالالباب قم برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این جلسات در کنار برکات بسیاری که دارد، این فرصت را در اختیار ما قرار خواهد داد که در کنار یکدیگر نشسته و بتوانیم با تبادل نظر در موضوعات گوناگون به نتایج خوبی برسیم.

وی ابراز داشت: حداقل خروجی این جلسات، أنس و الفت طلاب و فضلای منطقه خود ماست و می تواند برکات بسیاری برای ما در مباحث مختلف داشته باشد.

نماینده طلاب قائن و زیرکوه در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم که انتخابات بسیار مهمی است و با انتخاب نمایندگان خوب می توانیم از بسیاری از مشکلات موجود بکاهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی تصریح کرد: در حال حاضر پنج نفر از روحانیون قائنی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند و مجمع طلاب قائن و زیرکوه می تواند با دعوت از این عزیزان، برنامه های آنان را بشنویم و بتوانیم تصمیم مناسبی بگیریم.

وی بیان داشت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در اواخر سال ۱۳۹۶ انجام شد که اولین جلسه آن در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار و مباحث خوبی در آن جلسه مطرح شد؛ همچنین در طول این مدت، جلسات بسیاری با مسئولان مختلف برگزار شد و خوشبختانه نتایج مناسبی داشته است.

نماینده طلاب قائن و زیرکوه اظهار داشت: حمایت های مالی از پیشکسوتان، نخبگان، مزدوجین، طلابی که فرزند آنان تازه به دنبا آمده است و ... از جمله برنامه هایی است که با کمک های برخی از بزرگان انجام می دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی ابراز داشت: برای مجمع طلاب و فضلای قائن و زیرکوه، هیأت اجرایی را طراحی کردیم تا این هیأت، بازو و کمک نماینده طلاب باشد تا بتوانیم با کمک و مشورت این اعضا، برنامه هایی را برای طلاب و فضلا داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای پیگیری مشکلات طلاب و فضلا، جلسات خوبی با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شده است تا بتوانیم مکانی مناسب برای طلاب این استان در شهر مقدس قم تهیه نماییم.

نماینده طلاب قائن و زیرکوه تصریح کرد: دیدار با آیات عظام علوی گرگانی و نوری همدانی، آیات علم الهدی، رئیسی، مروی و حجج اسلام والمسلمین عباسی، مدنی، عاملی، محمدی عراقی و دکتر کاظمی در راستای پیگیری مشکلات طلاب و فضلا از جمله برنامه های نمایندگان طلاب استان خراسان جنوبی بوده است.

حجت الاسلام عزیزی، از طلاب و فضلای قائن و زیرکوه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: پس از حضور در شهر مقدس قم، با جمعی از طلاب جوان به این نتیجه رسیدیم که باید قرارگاه فرهنگی را راه اندازی کرده و بتوانیم فعالیت هایی در منطقه خود داشته باشیم.

وی اظهار داشت: قرارگاه مکانی است که از تمام نهادها برای رسیدن به هدف خود استفاده کند و ما نیز این قرارگاه را با محوریت مسائل فرهنگی راه اندازی کرده ایم.

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب قائنات ابراز داشت: چشم انداز این قرارگاه این است که ۱۰ یا ۱۵ سال آینده، متولی دین مردم منطقه، روحانیت به معنای عام آن باشد و بتوانند اثرگذار باشند.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان ساخت: تقویت طلاب جوان یکی از برنامه های این قرارگاه است و در این راستا، گروهی را راه اندازی کرده ایم تا طلاب و فضلای جوان درکنار یکدیگر بوده و بتوانند برنامه های تحصیلی و فرهنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در خود منطقه نیز جلسات و دیدارهایی را با برخی از روحانیون داشته ایم تا بتوانیم در راستای اهداف و برنامه ها، بستر را آماده نماییم.

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب قائنات بیان داشت: هدف این قرارگاه ورود در تمام مباحث فرهنگی شهرستان نیست؛ بلکه در حد توان و بضاعت در برخی مباحث ورود می کنیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: در کنار این قرارگاه، صندوقی با حضور برخی خیرین تأسیس شد تا به طلاب مستعد در مسائل تحصیلی و فرهنگی، کمک هایی انجام شود تا بتوانند از مشکلات موجود بکاهند.

در این جلسه، حجت الاسلام انوری، از اعضای هیئتی اجرایی مجمع طلاب قائن و زیرکوه به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های این هیئت اجرایی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha