جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: تا زمانی که برای حل مشکلی پس از مسئله یابی، راه کاری ارائه نشود، نمی‌توان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، صبح امروز در جمع دانشجویان بسیجی غرب کشور راه‌حل رفع مشکلات را بهره‌بردن از یک سری پیش فرض‌ها دانست و گفت: زمانی که بخواهیم یک مسئله ریاضی را حل کنیم فرقی ندارد که ما انسان خوبی هستیم یا بد، چرا که برای حل آن باید از  یک سری قانون خاص و یکسان استفاده کرد؛ اما در فهم مسائل دینی و اسلامی قواعد خاصی حکم فرما است.

وی با تاکید بر اینکه در این گونه جلسات باید مشکلات روز دنیای اسلام را بیابیم، اظهار کرد: هدف اصلی از این گردهمایی ها، فهم مسائل دنیای اسلام است و پس از یافتن راه حلی برای رفع آن، باید دیگران را با خود همراه کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هدف اصلی همه انبیا اعتلای کلمةالله بود، خاطر نشان کرد: مسیر محقق شدن اعتلای کلمةالله با وجود آنکه هدفی یکسان می باشد، اما در طول تاریخ بسته به شرایط زمانی و مکانی متفاوت بوده است.

وی توجه به اولویت ها را اصلی ترین موضوع در رسیدگی به مشکلات عنوان کرد و گفت: برای اینکه پس از بیست سال در زمینه خاصی، با تصمیم اشتباهی مواجه نشویم باید با تشخیص اولویت، ارائه راهکار را وظیفه اصلی خود بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ارائه راهکار برای حل مشکلات را مهم خواند و یادآور شد: تا زمانی که برای حل مشکلی، راه کاری ارائه نشود نمی‌توان نسبت به رفع آن اقدام کرد، به طور مثال در همدان مسئله کاهش جمعیت یکی از مشکلات اساسی است که با آن مواجهیم، اما تا زمانی که راهکاری مناسب برای رفع آن ارائه نشود، نمی توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: البته برای ارائه راه حل نیازمند داشتن پیش فرض هایی نیز می باشیم که آنها عبارتند از: ایمان به پروردگار و اعتقاد به مسیر و استواری در مسیر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: گاهی با وجود آنکه انسان در مسیر حق پا می گذارد، اما به دلیل آنکه تردیدهایی نسبت به آن دارد، نمی‌تواند در این مسیر موفق شود.

وی، خواستار تمرکز جدی‌تر بر مسائل شد و گفت: هر چه حوزه فعالیت‌های خود را وسیع تر کنیم، انتظار ثمر دهی‌ کمتری را باید داشته باشیم، در حالی که اگر بر روی هر موضوع خاص به صورت دقیق تر فعالیت کنیم نتیجه بهتر و سریع تری را کسب خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال، بیست برابر ۱۴۰۰ سال گذشته شبهات مطرح شده است، ابراز داشت: این موضوع نشان می دهد که تحت شبیخون فرهنگی شدیدی از طرف دشمن قرار گرفته ایم، بنابراین برای مواجه نشدن با مشکلات بیشتر در گام اول نیازمند مسئله یابی و ارائه راهکار درست هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر فردی دغدغه انجام کاری، خصوصا کار فرهنگی، را نداشته باشد نمی‌تواند به خوبی آن مسئله را حل کند خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به این دلیل به درستی با تشخیص درست و راهکار صحیح بسیاری از مشکلات را رفع می کردند که از این پیش فرض‌ها بهره می بردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha