پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در چهار دهه گذشته، باید بپذیریم هنوز کارها در زمینهٔ اقتصادی گره داشته و اوضاع اقتصادی کشور با جایگاه شایسته نظام اسلامی فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان استانی، با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: باید بپذیریم در بحث‌های اقتصادی کارها گره دارد و هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه شایسته و بایسته نظام اسلامی در این زمینه دست یابیم.

وی افزود: در اقتصاد وابسته به نفت شده‌ایم و به همین دلیل مشکل داریم؛ اما اگر اقتصاد سالم و درون‌زا داشته باشیم که در عین حالی که به بیرون توجه دارد اما درون‌زایی اصل آن است، بسیاری از مشکلات اقتصادی ما مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه "کار" سازندگی دارد اما بیکاری فساد می‌آورد و برخی از فسادها نتیجه مستقیم بیکاری است، اظهار کرد: کار به‌خودی‌خود انسان را می‌سازد؛ زیرا کار علاوه بر اینکه جنبه اقتصادی دارد جنبه خودسازی داشته و انسانی که کار می‌کند به‌خودی‌خود ساخته شده و از خیلی از رذایل و فسادها دوری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اخلاص در کارها گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم» مردم را به‌غیراز زبانتان دعوت به دین کنید؛ اگر کارهای ما همراه با اخلاص باشد غوغا می‌کند، اخلاص جوهره وجود را کیمیا می‌کند و دین‌داری که در اعمالش اخلاص را سرلوحه کار خود قرار ندهد پیشرفت معنوی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آیه «صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ» اظهار کرد: باید قصد ما در کارها فقط خدا باشد؛ زیرا در این صورت رنگ خدایی می‌گیریم و رنگ خدا پاک شدنی نیست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید تلاش کرده و فقط برای خدا کار کنیم زیرا رضایت خداوند موجب پیشرفت در کارها می‌شود.

وی با اشاره به آیه «یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» افزود: کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند و جهادشان برای خدا است از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جهاد قسم‌های متعددی دارد؛ گاهی اوقات جهاد با پول است، گاهی با عمل، زمانی با نگاه و وقتی با بیان است و گاهی اوقات هم با جنگ است؛ از این‌رو همه در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کنند باید با روحیه جهادی تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha