جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون فرهنگی قوه قضاییه

حوزه/ معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قضات بیش از دو برابر استاندارد به پرونده ها رسیدگی می‌کنند، به‌طوری که در برخی از شعب هر قاضی ۱۵۰ ساعت به شکایت‌ها رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، بعدازظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع عملکرد قوه قضائیه، در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان، اظهار کرد: در حال حاضر ضعیف‌ترین حوزه در ردیف بودجه، دستگاه قضا است که از تمامی حوزه‌ها بودجه کمتری دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در قوه قضائیه یکی از مشکلات ملموس است، ادامه داد: از مهم‌ترین مشکلات مردم، اطاله دادرسی و تأخیر در رسیدگی قضایی است که باید این امر را به عنوان یکی از ضعف‌های دستگاه قضا دانست.

حجت‌الاسلام صادقی اذعان کرد: در حال حاضر قضات بیش از دو برابر استاندارد به پرونده ها رسیدگی می‌کنند، به‌طوری که در برخی از شعب هر قاضی ۱۵۰ ساعت به شکایت‌ها رسیدگی می‌کند.

وی، حجم بالای پرونده‌ها را از عوامل عدم رضایت مردم از سرعت پیگیری ها اعلام کرد و افزود: گاهی زمان کم و حجم بالای کاری می‌تواند از دقت آراء و میزان حوصله در پاسخگویی کم کرده و موجب نارضایتی ارباب رجوع باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه از وجود ۱۵ میلیون پرونده در شعب مختلف قوه قضائیه خبر داد و گفت: برخی پرونده‌ها دو تا پنج بار مورد شکایت قرار گرفته و با عناوین متفاوتی و در شعب مختلف در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha