پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 875975
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

حوزه/معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت پیرامون فعالیت های این مرکز به ارائه گزارش پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین محمد یوسفیان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش  که در مرکز تخصصی مهدویت  حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد:از هفته پژوهش سال گذشته تا کنون هشت نشست علمی و پژوهشی و چند نشست تبلیغی داشته ایم، نشست های تبلغی در بخشی از موارد حالت مناسبتی داشته و در بخشی از موارد درباره پدیده هایی مانند بیانیه گام دوم برگزار شده است.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون پنج کارگاه برگزار شد، یک کارگاه برای اساتید و چهار کارگاه برای دانش پژوهان بوده است.

مدیر پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی گفت: سامانه مدیریت پژوهشی دانش پژوهان در طول این مدت راه اندازی شده و همه فعالیت های پژوهشی در آن به ثبت می رسد، در پایان هر دوره نیز کارنامه پژوهشی به افراد داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفیان مطرح کرد: همایش های انقلاب و مهدویت، دکترین مهدویت و انتظار در اندیشه امام خامنه ای از همایش هایی بوده که برگزار شده و ۲۵ نفر از دانش پژوهان مقالات خود را ارائه داده اند.

وی تاکید کرد: کتابخانه مرکز از سه بخش تشکیل شده، بخش عمومی و بخش تخصصی با بیش از دو هزار و ۵۰۰ عنوان و در بخش سوم مجموعه نفیس پایان نامه های علمی وجود دارد؛ از سال گذشته تا کنون ۱۸ پایان نامه به تعداد پایان نامه های مهدوی افزوده شده است.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت یادآور شد: ۲۵ عنوان کتاب برای چاپ به مرکز رسید، پس از ارزیابی های انجام شده، چهار عنوان کتاب به چاپ رسیده و هفت عنوان در نوبت چاپ قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفیان بیان کرد: مرکز دارای سه رده مجله علمی پژوهشی، انتظار موعود با ۶۲ شماره و نشریه سپیده سحر بوده که در این نشریه مطالعات مهدوی درج می شود.

وی ادامه داد: مجوز پژوهشنامه مهدوی اخذ شده و شماره نخست آن در این جلسه رونمایی می شود، این پژوهشنامه تم علمی ترویجی دارد.

مدیر پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی اظهار داشت: ویژگی مجلات ما این است که علاوه بر انتشار کاغذی، در فضای مجازی نیز به صورت الکترونیکی قابل دسترسی بوده و مقالات آن به صورت رایگان موجود است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفیان ابراز کرد: اپلیکیشن های ره توشه معنوی با محوریت مناسبت های مذهبی و دیگری با عنوان مجلات مهدوی در دسترس بوده و می توان در گوشی های همراه از آن ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی و پژوهشکده گروه های علمی دارد و دانش پژوهان با ورود به ترم دوم، وارد فعالیت های پژوهشی در عرصه مهدویت می شوند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: در پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی نیز چهار گروه علمی در حال فعالیت است، سیاسی اجتماعی، قرآن و حدیث، فرقه های انحرافی و کلام عنوان این گروه ها می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha