پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلباسی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: پیشرفت علم و دانش مرهون پژوهش بوده و نقصان های موجود در پژوهش آثار خود را در حوزه های مختلف می گستراند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد، پیشرفت علم و دانش را مرهون پژوهش دانست و عنوان کرد: ما هر کجا نقصان پژوهش داشته باشیم آثارش در میادین مختلف ظاهر خواهد شد.

وی موضوع مهدویت در پژوهش ها را موردتوجه قرار داد و افزود: در عرصه مهدویت به دلیل بحران خیز بودنش و این که مهدویت در طول تاریخ دستاویز قدرت هایی که در مناطق اسلامی روی کار آمده اند و یا فرقه ها و گروه ها بوده است ایجاب می کند که از بسیاری از جهات از نو خوانده شده و در ارتباط با آن کارهای پژوهشی صورت گیرد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت عرصه مهدویت را نیازمند تحقیق و پژوهش دانست و گفت: البته گام هایی در این عرصه از سوی مرکز تخصصی مهدویت برداشته شده است، اما با این حال باید گفت راه های نرفته بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تأکید کرد: کلاس و استاد نقطه آغاز در تحقیق و پژوهش بوده و اگر کسی منتظر باشد که صرفاً با رفتن به کلاس مراحل علمی را طی کند خیال خامی بیش نیست؛ طلاب باید در اوقات مختلف خود وارد میدان و عرصه های پژوهش شوند.

وی تاکید کرد: تلاش، مطالعه، تحقیق و پیگیری از لوازم پیشرفت در عرصه پژوهش بوده و کسانی که می پندارند امروز نیازمند پژوهش و تحقیق نیستیم، بدون شک در گام نخست علم و دانش متوقف شده و درکی از مباحث علمی ندارند.

رئیس مرکز تخصصی توجه به لوازم پژوهش را برای نتیجه گیری ضروری دانست و بیان کرد: مطالبه، پیگیری و جست وجو کردن وادی های کار نشده را در مقابل طلاب و پژوهشگران قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha