شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گزارش جدید: گروه های افراطی در سوئد تبلیغات اینترنتی گسترده ای دارند

حوزه/ یک گزارش منتشر شده توسط مجله سوئدی نشان داد گروه های اینترنتی راست افراطی با بیش از 44 هزار دنبال کننده، از حامیان خود می خواهند که مساجد را به آتش کشیده و دست به کشتار مسلمانان بزنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک مجله سوئدی اعلام کرده که شبکه های اجتماعی در سوئد مروج نفرت ضدمسلمانی آنلاین بوده و گروه های راست افراطی به صورت آنلاین در این کشور ترویج دهنده نژادپرستی و اسلام هراسی هستند.

به گزارش مجله اکسپو ، گروه های راست افراطی در سوئد با ترویج اسلام هراسی در شبکه های مجازی از مردم می خواهند که مساجد را به آتش کشیده و دست به کشتار مسلمانان بزنند.

این مجله موفق شد مکاتبات 11 گروه اینترنتی را که توسط گروههای راست افراطی مورد استفاده قرار می گرفتند و بیش از 44 هزار دنبال کننده داشتند را به ثبت رسانده و حتی برخی از اعضای حزب دموکرات سوئد نیز در این شبکه ها پیام گذاشته و ضدمهاجرت و مسلمانان لفاظی کرده بودند.

براساس این گزارش ، هدف اصلی این گروه به ترتیب مسلمانان، مهاجران ، سیاه پوستان و در برخی موارد نیز بعضی از سیاستمداران جناح چپ سوئد بوده است. پست های این گروه ها بیشتر خواستار کشتن مسلمانان در سوئد ، به آتش کشیدن مساجد و به گلوله بستن نمازگزاران بوده است.

کیتی کوهن یک روانشناس در این رابطه گفت: زبان مورد استفاده در این گروه ها شبیه به لفاظی است که توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم و عاملان نسل کشی رواندا به کار رفته است.

کوهن گفت: چنین اظهارنظرهایی می تواند برخی از افراد را به سمت ارتکاب اعمال خشونت آمیز سوق دهد ، اما لزوماً به معنای این نیست که همه اعضای این گروه ها دست به خشونت بزنند.

میکائیل یوکسل ، سیاستمدار متولد ترکیه که موسس حزب «رنگ های مختلف» در سوئد می باشد گفت: این گزارش نگران کننده است و به نظر می رسد که نژادپرستان از طریق اینترنت سازماندهی شده اند.

یوکسل با اشاره به حملات به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که در آن 51 نمازگزار در روز 15 مارس 2019 به ضرب گلوله کشته شدند و دیگر حوادث اسلام هراسی در کشورهای اروپایی گفت: مهاجمان تحت تأثیر نوشته های تحریک آمیز در رسانه های اجتماعی قرار گرفتند و شروع به مشاهده مسلمانان به عنوان هدفی کردند که باید بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha