جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 876013
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
هتک حرمت به قرآن مجید در مسجدی در آلمان

حوزه/ سازمان براندیلینگ اعلام کرد؛ مهاجمین ناشناس با حمله به مسجدی در شهر اولم آلمان، صفحات قرآن مجید را پاره کردند. تحقیقات پلیس تاکنون بی نتیجه بوده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، سازمان غیردولتی آلمانی براندیلینگ روز جمعه اعلام کرد که مهاجمین ناشناسی با حمله به مسجدی درشهر اولم، یکی از شهرهای ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان ، اقدام به پاره کردن صفحات قرآن مجید و مخدوش کردن آن ها و چسباندنشان به دیوار مسجد کرده اند.

براندیلینگ موسسه ای در آلمان که حملات به مساجد را ثبت می کند اعلام کرد این حمله روز سه شنبه در مسجد عثمان غازی رخ داده و به پلیس گزارش شده است. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

مراد کارادنیز رئیس مسجد در این رابطه به مجله اسلامی «اسلامی کیو» گفت: که این مسجد اغلب  توسط مهاجمان ناشناس خسارت دیده است.

کارادینز با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی نگران شده اند گفت: ما شعارهای ضد اسلامی و نمادهای نژادپرستانه مانند صلیب شکسته  را بر روی دیوارها یا درهای محل پیدا می کنیم.

وی افزود که پس از این حملات - مانند  یک حمله آتش سوزی در مارس 2018 باعث شده اند که تعداد نمازگزاران کاهش یابند.

کارادنیز خاطرنشان کرد: حمله اخیر احتمالاً عصر روز قبل یعنی دوشنبه به وقوع پیوسته و به دلایلی دوربین های امنیتی در زمان حمله خاموش بوده اند.

این مسجد متعلق به سازمان نمای ملی جامعه اسلامی، یکی از انجمن های مسلمان ترکی در آلمان است.

گفتنی است تبلیغات احزاب راست افراطی اخیرا مسبب رشد اسلام هراسی و نفرت ضدمهاجران در آلمان شده است. سال گذشته پلیش بیش از 900 جنایت نفرت محور علیه مسلمانان را ثبت کرد. دراین حملات  که عمدتاً توسط افراط گرایان راست افراطی انجام شده ، دست کم 54 مسلمان زخمی شدند.

آلمان ، کشوری با بیش از 81 میلیون نفر ، و پس از فرانسه ، دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • U235 IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    نازی های آلمان در اکراین به توپ بسته می شوند. پوتین همه شان را به درک واصل میکند.