پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، به همت اداره تبلیغ حوزه علمیه استان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی و مؤانست بیش از پیش طلاب و حوزویان با رسانه‌های نوین و فضای مجازی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه تأکید دارند که امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیون‌ها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانی اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است، امروز دنیا، یک چنین دنیایی است و روزبه‌روز هم دارند این میدان را گسترش می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، گفت: در این راستا کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، به همت اداره تبلیغ حوزه علمیه و سازمان فضای مجازی سراج استان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم برگزار شد.

وی افزود: با توجه به گسترش روزافزون رسانه‌های نوین و فراهم شدن ابزار جدید اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط در عصر جدید و لزوم آشنایی طلاب با این رسانه‌های نوین، کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی با حضور استاد شاهی از اساتید سازمان فضای مجازی سراج دفتر خراسان شمالی در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: در این کارگاه یک‌روزه طلاب خواهر از مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان گرمه و طلاب برادر از مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم شرکت داشتند.

وی افزود: در این کارگاه، دو بحث مهم «امنیت در فضای مجازی» و «تکنیک‌های اقناع مخاطب» از سوی مدرس کارگاه مطرح و بر لزوم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و آشنایی با شبکه نخبگانی توییتر تأکید شد، همچنین در کارگاه یک‌روزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به برخی از شبهات مبنی بر ورود طلاب به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها پاسخ داده شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha