جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ جریان حکمت عراق ضمن تأکید بر عراقی و ملّی بودن تصمیمات، ابراز امیدواری کرد طرف های خارجی به حاکمیت عراق در تصمیم گیری هایش احترام بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جریان حکمت عراق در بیانیه خود گفت: از طریق برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری اخبار تأسف باری دریافت کردیم مبنی بر اینکه طرف های عراقی از طرف های غیر عراقی برای دخالت در امور داخلی کشور و مشارکت در تصمیم گیری کشور؛ از جمله طلب کمک برای حل بحران کنونی عراق و خروج آن از تنگنای اعتراضات جاری بغداد و استان ها، درخواستی داشتند.

این جریان تصریح کرد: ما تمامی این اظهارات و ادعاها را کاملاً رد کرده و بر تلاش جریان حکمت در عراقی و ملّی بودن تصمیمات تأکید می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: امیدواریم که طرف های بین المللی و منطقه ای مطابق اصول مسالمت آمیز و احترام به حاکمیت عراق در تصمیم گیری ها تعامل کنند تا بتوانند مطابق قانون اساسی، عرف ها و اصول صحیح سیاسی تصمیم بگیرند؛ چرا که مردم بهتر می توانند با مسئولیت کامل تصمیم بگیرند و با اراده حقیقی و به دور از دخالت دیگران امور خود را اصلاح کنند.

جریان حکمت بر احترام به روابط همسایگی و منافع دو طرفه عراق و کشور های منطقه و جهان در جهت حاکمیت کشور و استقرار تأکید کرد و رهبران ملی عراق خواست با عبور از بحران کشور به سوی اصلاحات حقیقی حرکت کنند و آرمان های مردم را تحقق بخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha