جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

دکتر پاشایی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تنها مربوط به یک هفته و زمان خاص نیست،گفت: ما نیازمند به یک روال منسجم و همیشگی هستیم و لذا این دبیرخانه دائمی را با این هدف تشکیل داده ایم.

دکتر وحید پاشایی، عضو هیئت علمی دانشگاه و مسئول دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با بیان اینکه این دبیرخانه سال گذشته راه اندازی شد، اظهار داشت: دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه طی تفاهم نامه‌ای بین مدیر حوزه علمیه استان همدان و رئیس دانشگاه بوعلی، شروع به کار کرده است.

وی افزود: هدف اصلی این دبیرخانه، استحکام بخشی به وحدت حوزه و دانشگاه و خارج کردن این ارتباط از حالت نمادین فعلی که با چند جلسه برگزار می شود، می باشد.

مسئول دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه همدان با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تنها مربوط به یک هفته و زمان خاص نیست، ابراز داشت: ما نیازمند یک روال منسجم و همیشگی هستیم و لذا این دبیرخانه دائمی را با این هدف تشکیل داده ایم.

وی به برنامه های دبیرخانه در  هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست علمی در سطح اساتید و دانشجویان وطلاب و با حضور دکتر صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و دکتر پور حسن عضو هیئت علمی دانشگاه علامه از جمله نشست های این چند روز بود.

پاشایی ادامه داد: همایش تجلیل از اساتید فعال حوزه و دانشگاه، که در موضوعات فرهنگی دارای فعالیت های خاص و یا مقالات هستند نیز از دیگر برنامه های این دبیرخانه بود.

وی با تاکید بر اهمیت برقراری ارتباط بین حوزویان و دانشگاهیان، خاطر نشان کرد: بازدید از حوزه علمیه و حضور در مدرسه آیت الله آخوند و نشست مشترک بین اساتید و مدیران حوزه و دانشگاه از مهم ترین برنامه های هفته وحدت حوزه و دانشگاه می باشد.

مسئول دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برگزاری چندین کرسی آزاد اندیشی در حوزه و در دانشگاه با حضور طلاب و دانشجویان، از جمله برنامه هایی بود که با استقبال خوب این عزیزان مواجه شد.

وی برنامه های دبیرخانه را مختص به هفته وحدت ندانست و گفت: در کنار این برنامه ها نشست های ماهانه بین حوزه و دانشگاه، سلسله جلسات در مسیر بندگی و دروس اخلاق، از جمله برنامه های دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در طول سال می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha