جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه ودانشگاه

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: وحدت حوزویان و دانشجویان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه علم و دین می باشد.

علی اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، ضمن تبریک فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی در بحث نرم افزاری، وحدت حوزه و دانشگاه می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز جامعه اسلامی و انقلاب بیشتر از گذشته نیازمند وحدت بیشتر بین این دو مرکز و کانون علمی و فکری کشور است.

دریایی با اشاره به اینکه دستان زیادی در کارند که حوزوی و دانشجو را در مقابل همدیگر قرار دهند، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند بسیاری از محدودیت های علمی و عقیدتی در جامعه اسلامی را رفع کند و همچنین تداوم این وحدت راههای نفوذ در بحث فرهنگی در کشور را می بندد، لذا دشمن برای رسیدن به اهداف خود برنامه های زیادی برای از بین بردن این وحدت در دستور کار خود دارد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان با اشاره  به اینکه اتاق های فکری دشمنان تاکنون در بحث ایجاد تقابل دانشگاه و حوزه موفق نبوده اند، بیان کرد: با این وجود هم حوزویان و هم دانشگاهیان باید به شدت مواظب جریان های نفوذ باشند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: جریان های نفوذ به صورت بسیار خزنده و پنهان عقاید خود را به گونه ای به دانشجو و طلبه القا می کند که این القائات می تواند زمینه های توطئه های بعدی دشمن در بعد فکری و عقیدتی را فراهم آورد.

دریایی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه مقام معظم رهبری به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه نگاهی بلند و فراگیر است، بیان کرد: امام خامنه ای درباره وحدت حوزه و دانشگاه می فرمایند: «وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه‌ پیشاهنگ، جامعه الگو، ملت شاهد - ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرئت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عمل شان پیاده کنند - حرکت نمایند».

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان تصریح کرد: در کلام معظم له به خوبی هویداست که وحدت حوزویان و دانشجویان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه علم و دین می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: بنابراین باید طلاب و دانشجویان برای تعالی این انقلاب و نیز عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وحدت بین خود را محکم تر از قبل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha